A Duna Aszfalt által kivitelezett szakasznak köszönhetően immár több mint 60 kilométeres egybefüggő négysávos út vezet Budapestről a megyeszékhely közelében fekvő Abonyig.
Csütörtök délelőtt Abony térségében átadták az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszát. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházását a Duna Aszfalt Kft. kivitelezte mintegy 26,3 milliárd forintból a 73+235-ös, illetve a 90+859-es kilométerszelvények között.
A 17,6 kilométeres szakasz által immár a fővárostól Szolnok közelébe lehet eljutni egybefüggő négysávos úton.
Ez Üllőtől (28+856-os szelvény) számítva mintegy 62 kilométernyi gyorsforgalmi utat jelent, amely a 2017-es üllői alapkőletétel óta épült ki.
Az M4-es fejlesztése a térségben a szolnoki elkerülővel folytatódik (Abony-Törökszentmiklós) a Duna Aszfalt és a Colas kivitelezésében. A gyorsforgalmi útnak köszönhetően a megyeszékhely a korábbi 1,5 óra helyett körülbelül 1 óra alatt megközelíthető lesz.
A most átadott fejlesztésben
Az utat úgy tervezték, hogy a későbbiekben autópályává fejleszthető legyen, azonban addig a megengedett sebesség 110 km/óra.
A projekt során emellett többek között:
Az átadón az innovációs és technológiai miniszter is részt vett. Palkovics László elmondta, ezzel a szakasszal elkészült a gyorsforgalmi út teljes Pest megyei része. Hozzátette:
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta, a társaság hosszú távra készíti a beruházásait. "Az utak karbantartásáról mérnökségi telepek fognak gondoskodni" - fogalmazott a vezető. "A régi Monori és Ceglédi Mérnökségi telep felújítására vonatkozó kivitelezői szerződést a napokban aláírjuk. A munkák ezt követően el is indulhatnak. A fejlesztés várhatóan 2010 nyarára fejeződik majd be. Monor közelébe pedig egy új kombinált mérnökségi telep épül. Itt a tervek már elkészültek. A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás varhatóan még idén elindul és a munkák jövő tavasszal elkezdődhetnek.”
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.