Sikeresen lezajlott a NIF Zrt. beruházásában és a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével megvalósuló Szapáry-híd próbaterhelése.
Miután nem sokkal ezelőtt hírt adtunk arról, hogy hagyományos hordógurítással felavatták az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-hidat, újabb jelentős esemény történt a műtárgyon; rendben lezajlott a próbaterhelés is – derült ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleményéből.
48 tehergépkocsi tesztelte a hídon bekövetkezett alakváltozásokat. Az adatok kiértékelése néhány héten belül megtörténik.
A létesítmény a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével és az alvállalkozó A-Híd Zrt. közreműködésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.
Egy híd próbaterhelésére a kivitelezés végéhez közeledve kerül sor. Ilyenkor ellenőrzik a műtárgy használatba vétel előtti teherbírását.
A Szapáry-híd próbaterhelése során statikus és dinamikus terhelést végeztek. A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (pl. a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.)
A Tisza-hídnál a statikus próbaterhelést a pálya jobb és bal oldalán 16-16, egyenként 48 tonna súlyú tehergépkocsival végezték. A dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel.
Az M4 Abony (Kelet)-Törökszentmiklós (Nyugat) közötti 27,1 kilométeres szakasz műszaki átadás-átvételi folyamata megkezdődött, a teljes szakasz forgalomba helyezése várhatóan 2022. februárban történik meg – írta a közlemény.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.