Az Ady Endre utca kivitelezési munkáit a Penta Általános Építőipari Kft. végezte a Mobilterv 2000 Kft. és a Regia Plan Mérnökiroda Kft. tervei alapján.
Lezajlott a műszaki átadása a XVII. kerületi Ady Endre utcának – informálta lapunkat a kivitelező. Budapest egyik legnagyobb kerületében az idei évben is jelentős infrastrukturális fejlesztések valósultak meg. Ilyen közcélú fejlesztés az Ady Endre utca útfelújítása is,
melynek kivitelezési munkáit a Penta Általános Építőipari Kft. végezte.
A kerületben a 2000-es évek elején épült meg az átfogó szennyvíz csatornahálózat. Abban az időben a legtöbb lakóutcában szórt burkolatú útburkolatot alakítottak ki bitumenes lezárással, az utcák csapadékvíz elvezetésére azonban nem fordítottak kellő gondot.
Ezen burkolatok jelentős része mára már tönkrement, elöregedett. Még ma is sok utcában hiányzik a szilárd burkolat és a vízelvezetéssel is gondok vannak. A kerület vezetése ezen okok miatt kezdett átfogó útépítésekbe az elmúlt pár esztendőben. Ennek az erőfeszítésnek az egyik állomása az Ady Endre utca felújítása és a keletkező csapadékvíz kezelése, elvezetése.
A kivitelezési munkák 2021. júliusában kezdődtek meg a Mobilterv 2000 Kft. és a Regia Plan Mérnökiroda Kft. tervei alapján. A projekt során megvalósult a csapadékvíz elvezetés kiépítése, új útpálya és járda szerkezetek kialakítása, valamint a tavasz beköszöntével facsemeték ültetése is a tervek között szerepel.
Az utca szabályozási szélessége meglehetősen kicsi, ennek ellenére elvárás volt a kétirányú közlekedés. Az útpálya szélességét úgy határozták meg, hogy a vízelvezetésként szolgáló előre gyártott, elemes árokrendszer lefedését követően, - megfelelő teherbírású lefedettség esetén - kialakítható legyen a biztonságos kétirányú közlekedés.
A lakóutcai elvárásoknak megfelelően sebességcsökkentő küszöböket is kiépítettek vörös színű térkő burkolattal, mintegy 200 m2 nagyságú területen. Az Ady Endre utca közel 500 m hosszúságban újult meg a Lőrinci út és a Baross utca között, így mintegy 2500 m2 felületű, 2 rétegű aszfalt burkolat szolgálja mostantól az ott lakók kényelmét.
A vízelvezető-rendszer a már említett előregyártott elemes rendszerrel körülbelül 500 m hosszúságban valósult meg, egy végaknával a meglévő csapadékvíz hálózatra kötve.
A kivitelezés során tekintettel a biztonságos gyalogos közlekedésre, közel 700 m2 hengerelt aszfalt burkolatú járda készült el.
A műszaki átadás lezárására 2021. december 3-án került sor.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.