A tervek szerint a 77-es főutat hozzávetőleg 16 kilométer hosszan alakítják négysávossá a Veszprém − Nagyvázsony szakaszon.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a 77-es főút négysávosítására vonatkozó tanulmányterv és környezeti hatásvizsgálat készítéséről szóló ajánlati felhívás eredményét.
A nettó 411 millió forint értékű tervezés nyertes ajánlattevője a TURA-Terv Mérnökiroda Kft., a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., akik konzorciumban végzik el a munkát. A tervezők feladata a környezetvédelmi engedély megszerzése is.
A tervek szerint a 77-es főutat hozzávetőleg 16 kilométer hosszan alakítják négysávossá a Veszprém − Nagyvázsony szakaszon, 20 méteres koronaszéleséggel.
A feladat további része a főút Nagyvázsony és Monostorapáti közötti szakasz 11,5 tonnás fejlesztésére vonatkozó tanulmányterv készítése a Nagyvázsony, Pula, Kapolcs és Monostorapáti elkerülő szakaszokkal körülbelül 19 kilométeren.
A Nemesvámos és Monostorapáti közötti szakaszon párhuzamos kerékpárút-fejlesztés lehetőségeit is vizsgálják majd.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.