A tervek szerint a 77-es főutat hozzávetőleg 16 kilométer hosszan alakítják négysávossá a Veszprém − Nagyvázsony szakaszon.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a 77-es főút négysávosítására vonatkozó tanulmányterv és környezeti hatásvizsgálat készítéséről szóló ajánlati felhívás eredményét.
A nettó 411 millió forint értékű tervezés nyertes ajánlattevője a TURA-Terv Mérnökiroda Kft., a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., akik konzorciumban végzik el a munkát. A tervezők feladata a környezetvédelmi engedély megszerzése is.
A tervek szerint a 77-es főutat hozzávetőleg 16 kilométer hosszan alakítják négysávossá a Veszprém − Nagyvázsony szakaszon, 20 méteres koronaszéleséggel.
A feladat további része a főút Nagyvázsony és Monostorapáti közötti szakasz 11,5 tonnás fejlesztésére vonatkozó tanulmányterv készítése a Nagyvázsony, Pula, Kapolcs és Monostorapáti elkerülő szakaszokkal körülbelül 19 kilométeren.
A Nemesvámos és Monostorapáti közötti szakaszon párhuzamos kerékpárút-fejlesztés lehetőségeit is vizsgálják majd.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.