A korábban megépített nyugati elkerülő utat 2986 méteren felújítják, további 1539 méteren pedig megépítik a folytatását, egészen a 3-as főútig.
Másfél évtized után hamarosan elkezdődik a Gyöngyöst nyugatról elkerülő út második ütemének építése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára március 28-án Gyöngyös határában.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásait két különálló vállalkozási szerződés keretében, összesen 4,99 milliárd forint értékben valósítják meg - derült ki a NIF közleményéből. A kivitelezést a HE-DO Építő Zrt. és a Colas Út Építőipari Zrt. konzorciuma végzi.
Mosóczi László kiemelte: az út első, közel 3 kilométeres szakasza másfél évtizede épült - ahogy arról lapunk is beszámolt.
"A most induló beruházásban ennek felújítása mellett elkészül a 3-as számú főútig tartó 1,5 kilométeres folytatás is. Az 5 milliárd forint értékű fejlesztés része emellett több belterületi útszakasz rendbetétele, az elkerülő új részéhez hasonló hosszúságban"
- tette hozzá.
Jelezte: a kivitelezés a tervek szerint a városi szakaszokon a májusi munkakezdéstől számítva egy, míg a külterületi részen másfél évig tart.
A NIF Zrt. közleménye szerint a fejlesztésben egyrészt elvégzik a 2006-ban már megépített, a 2406-os úttól tartó nyugati elkerülő út felújítását 2986 méteren, továbbá a felújított út folytatásaként 1539 méter hosszon épül új útszakasz, egészen a 3-as főútig, melyhez körforgalommal csatlakozik.
Az új szakaszon ezzel együtt összesen 3 körforgalom épül. Két patakhíd is létre jön: egy 12 m támaszközű patakhíd a Tarján-patak felett és egy 15 m támaszközű híd a Gyöngyös-patak felett. A projekt keretében felújítják továbbá a 3-as főúton található Nagy-patak hidat, melyen szigetelés- és burkolatcserét hajtanak végre. Megépül két keresztező földút a Gyöngyös-Rédei víztározó déli részénél 182 m hosszban, valamint 2 db párhuzamos földút 325 m hosszban.
A projekt másik elemeként megvalósul a belterületi közútfejlesztések II. üteme, amely az engedélyköteles beavatkozásokat tartalmazza a 2406-os, a 24312-es és a 24136-os utakon.
Mindezek előzményeként a a HE-DO kivitelezésében már korábban megkezdődtek a nyugati elkerülő úthoz kapcsolódó nem építési engedélyköteles beavatkozással érintett belterületi útfelújítások, amelyekről februárban számoltunk be. Ezekre a munkákra többek közt azért van szükség, mert a gyöngyösi elkerülő út megnövekedett forgalma a szóban forgó a belvárosi szakaszokra fog megérkezni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.