A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 24,9 kilométert érintő beruházásában a kivitelező Ke-Víz 21 Zrt. és Zemplénkő Kft. a következő mintegy 2 hónapos időszakban - a projekt zárásáig - még kisebb részfeladatokon dolgozik.
Befejeződött a 48. sz. főút Debrecen-Nyírábrány közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolat-megerősítése és szélesítése a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. A meglévő 2x1 sávos útszakaszon, 24,9 km hosszon a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. dolgozott nettó 12,5 milliárd forintos értékben.
Ezzel a 48. sz főút főpályája teljes szélességében használható és a forgalomkorlátozások jelentős része is megszűnik. A kivitelezők a következő mintegy 2 hónapos időszakban - a projekt zárásáig - még kisebb részfeladatokon dolgoznak.
A projekt záró rendezvényére március 30-án került sor, amelyen részt vett
A főút teljes körű felújítását és bővítését a Románia közelsége miatti jelentős határátkelő forgalom teszi szükségessé, valamint a környékbeli kisebb településeken élők, Debrecenbe történő napi ingázásának megnövekedett aránya.
Ezzel biztonságosabbá és gyorsabbá válik Debrecen keleti részének közúti megközelítése, jelentős gazdasági és infrastrukturális értéket teremtve ezzel a térség életében.
A biztonságosabb közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épültek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően pedig az eredetileg több mint 100 útcsatlakozásból 24 megszüntetésre kerül, ami szintén nagy mértékben segíti a balesetveszélyes helyzetek elkerülését.
A projekt életében mérföldkő volt, amikor 2020-ban a NIF Zrt. kiegészítő feladatként kapta, hogy a debreceni önkormányzat kérésének megfelelően a 48. számú főút Panoráma úti csomópontját, az építési engedélyben szereplő osztályozós csomópont helyett körforgalommá kell átépíteni. Minderre a kerékpárosok balesetmentes közeledése érdekében volt szükség. Az új feladat miatt a projekt befejezési határideje 2022. május 31-re tolódott.
A mai napra elkészült a 48. sz. főút érintett szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése és szélesítése, aminek köszönhetően
a forgalomkorlátozások az eddigi 24,9 km hosszból mintegy 17 km hosszban megszűnnek.
Az előttünk álló mintegy 2 hónapos időszakban még dolgozni fog a kivitelező. Többek között a közműkiváltási, valamint a szalagkorlátok, az útcsatlakozások és a párhuzamos szervizutak építési feladatainak még el nem készült munkálatai kerülnek befejezésre.
A kivitelezés során mintegy 32 000 m3 aszfaltot, valamint közel 50 000 m3 ckt betont építettek be, továbbá
a főút mellett több mint 7,3 km burkolt szervizút épül, ami a helyi autósok biztonságos közlekedésén túl elősegíti a kerékpáros közlekedést, illetve előkészíti a Panoráma úti körforgalom és a Vámospércs közötti távlati kerékpárúthoz való csatlakozást.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az eseményen elmondta: “Magyarországon az elmúlt tizenkét évben az európai összevetésben is párját ritkító politikai stabilitás garantálta azt, hogy amit megígértünk, azt teljesíteni tudtuk, érdemes volt velünk megállapodni, mert a megállapodásokat azok betartása követte. Ilyen világos célkitűzés volt, hogy a polgárok, akármilyen kis településen is élnek, a lakóhelyüktől legfeljebb fél óra alatt elérhessék a gyorsforgalmi úthálózat valamelyik pontját, illetve hogy utóbbinak minden eleme elérje az országhatárt – mutatott rá. 2010 óta harminc új határkeresztező útkapcsolatot adtak át, így ezek száma 83-ról 113-ra nőtt ebben az időszakban. A román határszakaszon két új gyorsforgalmi kapcsolat jött létre, illetve tíz, hétvégi nyitvatartással működő határátkelő nyílt meg. Ennek része a Debrecen és Nyírábrány közötti, 26,5 kilométer hosszú szakasz, amely most 18,5 milliárd forint európai uniós forrásból újult meg, és amivel az út biztonságosabb, nagyobb (11,5 tonnás) teherbírású lett.”
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.