A 23-as és 25-ös főutak által alkotott útvonalon Bátonyterenyénél elkerülő és bekötő úton dolgozik majd a Colas és a HE-DO, az Ózd-közeli Borsodnádasdnál pedig szintén a HE-DO építkezik majd, itt a SWIETELSKY-vel együtt.
Már korábban beszámoltunk arról, hogy fontos fejlesztéseket terveznek a 23-as és 25-ös főutakon: a 21-es főút és Ózd közötti szakasz rekonstrukciója jóval több mint félszáz kilométernyi utat érint majd a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.
Mindebből most két alprojekt kivitelezőit hirdették ki az uniós közbeszerzési értesítőben. Ezekből az első a Nógrád megyei Bátonyterenyét és övezetét érinti (erről március végén már tartottak külön sajtótájékoztatót) és a Colas Út Zrt. és a HE-DO Építő Zrt. társulása fővállalkozásával valósul meg (a HE-DO Zrt. alvállalkozójaként a majdnem azonos nevű HE-DO Kft. is részt vesz a projektben).
Itt mintegy nettó 14,2 milliárd forint értékben három részben dolgozik a konzorcium:
A közbeszerzési kiírás második része a 25-ös főút Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakasz fejlesztését foglalja magában: itt a HE-DO Építő Zrt. a SWIETELSKY Magyarország Kft.-vel közösen alkotja a generálkivitelezői konzorciumot (a HE-DO Zrt. a HE-DO Kft.-t alvállalkozóként itt is bevonja a kivitelezesébe). Az Ózd közelében, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéket is érintő munka értéke mintegy nettó 29,21 milliárd forint.
Ennek során többek között a 25-ös főút 47+372 és 54+184 kilométerszelvények közti egybefüggő, 6,81 kilométer hosszú szakaszát építik át kapaszkodósáv bővítésével, új támfalak és gabion támfalak építésével.
A tervezett 2x1 sávos út burkolatának szélessége 6,5 m lesz, 3,25 m kapaszkodósáv szélesítéssel, 2 m padkaszélességgel, összesen 13,75 m koronaszélességgel. 7 közlekedési csomópont és egy híd munkálatait is elvégzik majd többek között.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.