A DÉLÚT Kft. kivitelezésében megvalósult beruházás elsődleges célja a balesetek számának csökkentése és a hatékonyabb közlekedés biztosítása volt.
Befejeződött a 430. számú főút és 4432. jelű úti csomópont körforgalommá történő átépítése – tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztés hatására biztonságosabbá vált a közlekedés az arra járók számára. A helyszínen tartott záró sajtótájékoztatón felszólalt Farkas Éva Erzsébet, Makó város polgármestere, valamint Povázsai Pál, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője.
A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a DÉLÚT Kft. kivitelezésében, hazai forrásból valósult meg nettó 289.912.170 forint értékben.
A munkálatok elvégzésének ideje alatt a forgalom nem állt meg, a kivitelezés ideiglenes forgalomterelés mellett, végig az ütemtervnek megfelelően haladt. Mivel a csomópont építési munkáit érintette a 430. számú főútról érkező nagy forgalom, így precíz, pontos tervezést és kivitelezést igényelt, hogy a fejlesztés megvalósulása mellett a közlekedés zavartalanul haladjon az érintett szakaszon.
A beruházás eredményeképpen
A munkák előrehaladásának köszönhetően a vállalkozóval 2021 júliusában megkötött szerződés teljesítési határidejénél több mint egy hónappal korábban megindulhatott a közúti forgalom az új csomópontban.
A beruházás elsődleges célja a balesetek számának csökkentése és a hatékonyabb közlekedés biztosítása volt, melyet a körforgalom nagy mértékben segíteni fog.
Farkas Éva Erzsébet polgármester elmondta: „2019-ben született kormányhatározat arról, hogy ez a beruházás bekerüljön a kiemelt közlekedésbiztonsági beruházások közé. Az építkezés 2021 októberében kezdődött el. Korábban, a fejlesztés előtt 500 baleset történt az érintett területen, melyből sajnos kettő halálos kimenetelű lett. A körforgalom által a közlekedés hatékonyabb és biztonságosabb lesz a helybéliek számára.”
Povázsai Pál a NIF Zrt. projektiroda-vezetője kiemelte: „A kivitelezés ideiglenes forgalomterelés mellett folyt és egy kerülő út segítségével biztonságos maradt a közlekedés az építkezés ideje alatt is. Szeretném megköszönni a beruházásban részt vett kollégák munkáját, az érintett kezelőknek, hatóságoknak, tervezőknek, mérnököknek és a kivitelezőnek, hogy munkájukkal hozzájárultak a fejlesztés megvalósulásához és május 13-án le tudtuk zárni a beruházást.”
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.