A fejlesztés keretében a 33. számú főutat 454 méter hosszon, a csatlakozó szakaszt pedig 230 méter hosszon építette át a Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a Zemplénkő Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt.
Befejeződött a 2021 augusztusában elrajtolt és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult debreceni infrastrukturális fejlesztés. A „33. számú főút Nyíl utca - Hadházi úti csomópont átépítése" elnevezésű projekt a Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a Zemplénkő Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében zajlott le. A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából, hazai forrásból valósult meg nettó 1.150.000.914. forint értékben.
A projekt eredményeiről záró sajtótájékoztató keretében számoltak be június 7-én. Az eseményen részt vett
A Nyíl utca - Hadházi úti csomópont átépítésével és a Bem téren kialakított jobbra kanyarodó sávokkal a város egyik legveszélyesebb gócpontja vált biztonságosabbá, így az áthaladó autós forgalomban minőségi javulások várhatók.
A Nyíl utca – Hadházi út, valamint a Bem tér vonzáskörzetében 20 ezer autós halad át napi szinten. A csomópont korábbi kialakítása már nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő forgalmi igényeket, gyakran fordultak elő torlódások a kereszteződésben - derült ki a NIF Zrt. sajtóközleményéből.
A fejlesztés keretében a 33. sz. főutat 454 méter hosszon, a csatlakozó szakaszt pedig 230 méter hosszon építették át. A Bem téri csomópontban valamennyi szigettel elválasztott jobbra kanyarodó sáv és a gyalogos közlekedést szolgáló járda elkészült. A könyvtárnál jelentős sávbővítés valósult meg. A Homok utcai csatlakozásnál lévő autóbuszmegállót nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal alakították ki.
Befejeződött a burkolati jelek felfestése és a jelzőtáblák kihelyezése. Elvégezték a jelzőlámpák beüzemelését és összehangolását, valamint elkészült a főút Nyíl utcai szakaszának gyalogos védőkorlátja is.
A szakaszosan és sávosan építhető jelentős közműkiváltás (ivóvíz vezeték, csapadékvíz elvezető rendszer, távközlési hálózat, elektromos hálózat, közvilágítási hálózat, DKV felsővezeték tartó oszlopainak kiváltása, jelzőlámpa szabályozás alépítményi hálózata) és az azt követő útépítési munkák indokolták a megvalósítás időtartamának hosszát.
Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere nyitó beszédében elmondta: „A kereszteződés átépítésével kiküszöböltük a 2016-2017-ben elindult debreceni közlekedésfejlesztési program egyik legkritikusabb és egyben legmeghatározóbb elemét. Kezdetben a csomópontban körforgalom kialakítását terveztük, ám rövidesen kiderült, hogy a lakóházak közelsége és a két jelzőlámpa miatt ez az elképzelés nem bizonyulna biztonságosnak. Később a NIF Zrt. szakembereinek javaslatára a Nyíl – Hadházi kereszteződésének átépítésén túl a fejlesztést bővítettük a Bem tér – Füredi utcán történő beavatkozással is, hiszen csak a két csomópont összehangolásával érhettünk el minőségi javulást a kapacitásbővítés terén.”
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese kiemelte: „A projekt keretében közel 12.000 négyzetméter felületen 1.700 köbméter aszfalt került beépítésre, emellett összesen 2.500 méter szegélyt helyeztek el. A villamos felsővezetéktartó oszlopok áthelyezését is el kellett végezni az érintett szakaszon, ennek megfelelően 12 darab oszlopot építettek át. A még hátralévő növénytelepítési feladatok keretein belül 17 parkfát, 387 évelő dísznövényt és 629 cserjét telepítenek ez év november-decemberében.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.