2024.12.14, Szombat
Óriási új vasútfejlesztések indulnak a következő két évben az Alföldön, Kecskemét vasútállomása is megújul
Illusztráció

Óriási új vasútfejlesztések indulnak a következő két évben az Alföldön, Kecskemét vasútállomása is megújul

mti, kecskemet365.hu, magyarepitok.hu

2024.11.21. 15:30 - Szabó Ákos

Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.

Hirdetés

Lázár János építési és közlekedési miniszter folytatta az ország számos városát érintő beruházásegyeztető körútját, melynek során legutóbb Szegeden járt, kevesebb, mint egy héttel ezelőtt.

Most Kecskeméten a tárcavezető Szemereyné Pataki Klaudia polgármesterrel egyeztetett, majd ahogy a kecskemet365.hu helyszíni riportjából is kiderül, bejelentette, hogy felújítják a Kecskemét-Dabas-Budapest között futó 142-es jelzésű vasúti vonalat: először a Kecskemét-Dabas szakasz munkálatai zajlanak majd, mintegy 190 milliárd forintból, majd a Dabas-Budapest szakasz következik, amelyre 177 milliárd forintot költenek. A miniszter azt is megerősítette, hogy a Szeged és Cegléd között futó 140-es jelzésű pálya is felújítást kap (ennek részleteiről itt írtunk).

Ezzel az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készülnek a következő két évben, melynek során mintegy 600 milliárd forintot terveznek költeni a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására

– mutatott rá.

 

MTI/Bús Csaba

 

Megújul a vasútállomás, elkészül a technikum új épülete, hamarosan átadják az M44-es befejező szakaszát

A találkozót követő közös sajtótájékoztatón többek között elhangzott még:

  • 15 milliárd forintból megújul a vasútállomás Kecskeméten,
  • felújítják a Halasi úti felüljárót
  • és húsvétig átadják az M44-es befejező szakaszát is (Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. kivitelezésében megvalósuló projektről ide kattintva böngészheti részletes képriportunkat).

 

 

Hangsúlyozta: nagyrészt a polgármester és csapatának érdeme, hogy a városban "a semmiből létrehozták Európa egyik legfontosabb és Magyarország legnagyobb autóipari centrumát", megszületett Kecskeméten a legnagyobb európai Mercedes-gyár és Magyarország legnagyobb autóipari gyártókapacitása. Beszélt arról is, hogy „a Mercedes-gyár működésének alapja a jól képzett munkaerő”, így

ennek érdekében 12 milliárd forint összegű beruházással befejezik a Kecskeméti Szakképzési Centrum Kada Elek Technikumának néhány éve a Rudolf-laktanya területén megkezdett fejlesztését. Három épület már elkészült, a következő három épület érdekében pedig „a kormány elé megyek azért, hogy ne maradhasson torzó beruházás Kecskeméten”

– fogalmazott.

 

Újabb négysávos útszakaszokat építenek

 

Illusztráció

Végül rámutatott még, hogy a tárgyaláson szóba került a kecskeméti intermodális csomópont is, melynek újra elővették a terveit és elmondta, elkészülnek a tervek ahhoz, hogy:

  • négysávosítsák az 5-ös főutat a Mercedes-gyártól a városig,
  • 3,5 kilométeres összekötő utat építsenek az 52-es és az 54-es főút között,
  • valamint szintén négysávosítsák a 44-es főutat az 5-ös csomópontjától a 445-ös út csatlakozásáig,
  • és tervben van a Messzi István Sportcsarnok restaurációja is.
Kötött pályaKecskemétvasútfejlesztésMÁVÉpítési és Közlekedési MinisztériumCeglédM44-esHalasi úti felüljáróoktatási beruházásMercedes5-ös főút52-es főút54-es útsportcsarnok44-es főút445-ös útútépítésvasútállomásúj iskolaépület

Hírlevél

Hirdetés