Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lázár János építési és közlekedési miniszter folytatta az ország számos városát érintő beruházásegyeztető körútját, melynek során legutóbb Szegeden járt, kevesebb, mint egy héttel ezelőtt.
Most Kecskeméten a tárcavezető Szemereyné Pataki Klaudia polgármesterrel egyeztetett, majd ahogy a kecskemet365.hu helyszíni riportjából is kiderül, bejelentette, hogy felújítják a Kecskemét-Dabas-Budapest között futó 142-es jelzésű vasúti vonalat: először a Kecskemét-Dabas szakasz munkálatai zajlanak majd, mintegy 190 milliárd forintból, majd a Dabas-Budapest szakasz következik, amelyre 177 milliárd forintot költenek. A miniszter azt is megerősítette, hogy a Szeged és Cegléd között futó 140-es jelzésű pálya is felújítást kap (ennek részleteiről itt írtunk).
Ezzel az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készülnek a következő két évben, melynek során mintegy 600 milliárd forintot terveznek költeni a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására
– mutatott rá.
A találkozót követő közös sajtótájékoztatón többek között elhangzott még:
Hangsúlyozta: nagyrészt a polgármester és csapatának érdeme, hogy a városban "a semmiből létrehozták Európa egyik legfontosabb és Magyarország legnagyobb autóipari centrumát", megszületett Kecskeméten a legnagyobb európai Mercedes-gyár és Magyarország legnagyobb autóipari gyártókapacitása. Beszélt arról is, hogy „a Mercedes-gyár működésének alapja a jól képzett munkaerő”, így
ennek érdekében 12 milliárd forint összegű beruházással befejezik a Kecskeméti Szakképzési Centrum Kada Elek Technikumának néhány éve a Rudolf-laktanya területén megkezdett fejlesztését. Három épület már elkészült, a következő három épület érdekében pedig „a kormány elé megyek azért, hogy ne maradhasson torzó beruházás Kecskeméten”
– fogalmazott.
Végül rámutatott még, hogy a tárgyaláson szóba került a kecskeméti intermodális csomópont is, melynek újra elővették a terveit és elmondta, elkészülnek a tervek ahhoz, hogy:
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.