2024.11.13, Szerda
Néhány hónap és Kecskeméttől Békéscsabáig autózhatunk az M44-esen

Néhány hónap és Kecskeméttől Békéscsabáig autózhatunk az M44-esen

magyarepitok.hu

2024.11.10. 08:01 - Hegedűs Gergely/Móré Levente

Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.

Hirdetés

A Békéscsaba gyorsforgalmi elérését megteremtő M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-Szentkirály szakaszán már a műtárgyak próbaterhelése zajlik - tájékoztatta lapunkat a generálkivitelező. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a Hódút Építő Kft. generálkivitelezésével a 32,3 kilométeres főpálya, illetve a keresztező út- és földút átvezetések mellett egy kétoldali pihenőhely is létrejön.


A hidak készültségi szintje már közel százszázalékos

A műtárgyak közül ötnek zajlott próbaterhelése a közelmúltban; közülük a 140-es, Cegléd és Szeged között futó vasútvonal feletti, B.390 jelű híd tesztelését örökítette meg a munkatársunk.

A kivitelező emlékeztetett, idén nyáron a 14 műtárgy közül 4 hídnak és az ahhoz csatlakozó útátvezetéseknek az ideiglenes forgalombahelyezése már megtörtént. Hozzátette, a további szakaszok és hidak esetében már tervezik a műszaki átadás megkezdését, a vállalt határidőknek megfelelően.

Az összegzésből az is kiderült, hogy a műtárgyépítés összességében már 97 százalékos készültségben van: jelenleg aszfaltozás, beton korrózióvédelem és szalagkorlátépítés zajlik ezen a területen.


Az útépítési munkák is a véghajrában

A műtárgyak mellett az útépítés is a terveknek megfelelően halad, ezzel kapcsolatban 89 százalékos készültségről számolt be a projektvezetés. Jelenleg az útpályán

  • humuszolás, tereprendezés, füvesítés, növénytelepítés;
  • padkarendezés;
  • szalagkorlátok és fényvédő hálók elhelyezése;
  • burkolati jelek festése és táblázások;
  • vízépítési befejező munkák;
  • vadvédőkerítés építés;
  • portálok építése és VJT-berendezés telepítése történik.

A kivitelezés során eddig felhasznált főbb anyagmennyiségek megközelítő értékéről is információt kaptunk:

  • eszerint betonból 16.000 köbméter,
  • betonacélből 1.316 tonna,
  • CKT-ból 133.700 köbméter,
  • az aszfalt esetében 136.500 m3 mennyiséget használtak fel,
  • miközben 3,24 millió köbméternyi földművet építettek ki.


A csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz az M44-es elérése

Zárásként arról is tájékoztattak, hogy az ÉKM és a Hódút Építő tervei szerint a teljes szakasz forgalombahelyezése 2025 első negyedévében megtörténhet. Ennek egyik feltétele, hogy az M44 - M5 csomópont folyamatban levő fejlesztésének részeként az 5-ös főút átépítése a forgalomba helyezés idejére megtörténik, így biztosított lesz az M44-es gyorsforgalmi út kapcsolata az M5-ös autópályával a Békéscsaba – Kecskemét – Budapest irányban haladók számára.

Az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivitelezéséről ebben a cikkben írtunk bővebben, az ÉKM helyszínen tartott október 10-i sajtótájékoztatója alapján.

Galéria

ÚtépítésM44-esDuna Aszfalt Zrt.Duna GroupÉpítési és Közlekedési MinisztériumSzentkirályKecskemétHódút Kft.

Hírlevél

Hirdetés