Az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében megújuló, közel 400 méter hosszú Lánchídon immáron a teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.
Mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: rekordidő alatt elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően pedig már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak - derült ki a július 21-én megrendezett sajtóbejáráson.
Lapunk rendszeresen beszámol Budapest első hídjának újjászületése kapcsán, amely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében zajlik.
Alig egy éve írtunk arról, hogy elkezdődött a híd pályaszerkezetének bontása, mostanra pedig mindössze 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után
már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.
Ezek a trapézbordákkal merevített - úgynevezett ortotróp - acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Az elemek beépítését a szakemberek a híd közepénél kezdték, azon a részen, ahonnan a bontási munkák is indultak, majd két irányba haladtak.
A BKK közleményéből az is kiderült, hogy a parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme.
A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.
Mint írják, a pesti villamos-aluljáró mellett sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek.
A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.
A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.
Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással - fejtették ki a közleményben.
Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.