A projekt a Penta Kft. kivitelezésével valósulhatott meg.
2022. december 21-én átadták a forgalomnak az M3-as autópálya gödöllői lehajtóját és a haraszti iparterületet összekötő utat, ami bizonyos szempontból a Gödöllőt nyugati irányban elkerülő út (M3 autópálya és a 3-as számú főút közötti szakasz) első ütemeként is tekinthető – informálta lapunkat Kardos László, a Penta Kft. főmérnöke.
A csaknem 850 millió forintos kormányzati forrásból végrehajtott beruházás megvalósulása azt eredményezi, hogy már közvetlenül elérhetővé vált az iparterület megközelítése a sztráda felől, aminek következtében jelentősen csökkenhet az amúgy is zsúfolt Dózsa György útra terhelődő forgalom.
Így például az autópályáról érkező vagy oda tartó, a haraszti iparterületre áruszállítást végző járművek, valamint az ott dolgozókat szállító buszok nem kell, hogy igénybe vegyék a Dózsa György utat, ami minden bizonnyal érzékelhetően enyhíti majd annak zsúfoltságát a város északi kapujában.
A hivatalos átadáson részt vett:
A munkaterületen eredetileg erdő volt, amelyet a korábbi tulajdonos, a Pilisi Parkerdő Zrt. az építési munkák megkezdése előtt kitisztított. A humuszos fedőréteg és gyökerek eltávolítása után megkezdődött az út építése.
Április végén váratlan emberi maradványok kerültek elő, melyek egy korábban ismeretlen temetkezőhelyre utaltak. A Ferenczy Múzeumi Centrum, Régészeti Osztályának munkatársai, önkéntesek segítségével feltárták a sírokat, melynek során kiderült, hogy egy 10-11. századi temetőrészletre bukkantak a kivitelezők.
A helyszín domborzati viszonyai miatt ezen a rövid szakaszon – a látszat ellenére – 2-3 méter magas töltést és 1 méternél nagyobb bevágást is ki kellett alakítani. A meglévő elektromos középfeszültségű földkábelek, illetve a Haraszti út burkolata alatt húzódó meglévő vízvezeték esetén pedig kiváltásokra volt szükség.
A projekt része volt továbbá - az új szakasz csapadékvíz elvezetésének érdekében - a Gödöllő, Haraszti utcai csapadékcsatorna meghosszabbítása, bővítése. A csatorna 342 méter hosszban épült meg.
A forgalomtechnikai kiépítés részeként 495 méter szalagkorlát épült. Az út mindkét oldalán 2,40 méter magasságú fém oszlopos védőkerítést telepítettek, összesen 718 méter hosszan. A 2141. jelű összekötő út teljes szakaszán közvilágítás épült ki az ívek külső oldalán: összesen 15 db közvilágítási oszlop helyeztek ki a szakemberek.
Szintén a projekt része volt a Haraszti utca - Kenyérgyári utca rekonstrukciós munkáiból a csomópont 62 méter hosszú szakaszának átépítése, valamint a Gödöllő, Haraszt városrész forgalomtechnikájának újragondolása, az átmenő forgalom kitiltásával, lakó-pihenő övezet kialakításával.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.