2024.12.03, Kedd
Átadták a forgalomnak a haraszti iparterülethez vezető összekötő utat Gödöllőn
Fotók: Penta Általános Építőipari Kft.

Átadták a forgalomnak a haraszti iparterülethez vezető összekötő utat Gödöllőn

magyarepitok.hu

2023.02.27. 19:30 - Gyöngyösi Klaudia

A projekt a Penta Kft. kivitelezésével valósulhatott meg.

Hirdetés

2022. december 21-én átadták a forgalomnak az M3-as autópálya gödöllői lehajtóját és a haraszti iparterületet összekötő utat, ami bizonyos szempontból a Gödöllőt nyugati irányban elkerülő út (M3 autópálya és a 3-as számú főút közötti szakasz) első ütemeként is tekinthető – informálta lapunkat Kardos László, a Penta Kft. főmérnöke.

A csaknem 850 millió forintos kormányzati forrásból végrehajtott beruházás megvalósulása azt eredményezi, hogy már közvetlenül elérhetővé vált az iparterület megközelítése a sztráda felől, aminek következtében jelentősen csökkenhet az amúgy is zsúfolt Dózsa György útra terhelődő forgalom.

Így például az autópályáról érkező vagy oda tartó, a haraszti iparterületre áruszállítást végző járművek, valamint az ott dolgozókat szállító buszok nem kell, hogy igénybe vegyék a Dózsa György utat, ami minden bizonnyal érzékelhetően enyhíti majd annak zsúfoltságát a város északi kapujában.

Fotók: Penta Általános Építőipari Kft.

A hivatalos átadáson részt vett:

  • Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára,
  • Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója,
  • Vécsey László, a gödöllői központú választókerület kormánypárti országgyűlési képviselője,
  • Dr. Gémesi György Gödöllő polgármestere,
  • valamint a Soltút Kft. alvállalkozójának képviseletében Nagy Gábor Lajos, a Penta Kft. ügyvezető igazgatója.

 

Régészek bevonására is szükség volt

A munkaterületen eredetileg erdő volt, amelyet a korábbi tulajdonos, a Pilisi Parkerdő Zrt. az építési munkák megkezdése előtt kitisztított. A humuszos fedőréteg és gyökerek eltávolítása után megkezdődött az út építése. 

Április végén váratlan emberi maradványok kerültek elő, melyek egy korábban ismeretlen temetkezőhelyre utaltak. A Ferenczy Múzeumi Centrum, Régészeti Osztályának munkatársai, önkéntesek segítségével feltárták a sírokat, melynek során kiderült, hogy egy 10-11. századi temetőrészletre bukkantak a kivitelezők.

A helyszín domborzati viszonyai miatt ezen a rövid szakaszon – a látszat ellenére – 2-3 méter magas töltést és 1 méternél nagyobb bevágást is ki kellett alakítani. A meglévő elektromos középfeszültségű földkábelek, illetve a Haraszti út burkolata alatt húzódó meglévő vízvezeték esetén pedig kiváltásokra volt szükség.

A projekt része volt továbbá - az új szakasz csapadékvíz elvezetésének érdekében - a Gödöllő, Haraszti utcai csapadékcsatorna meghosszabbítása, bővítése. A csatorna 342 méter hosszban épült meg.

A forgalomtechnikai kiépítés részeként 495 méter szalagkorlát épült. Az út mindkét oldalán 2,40 méter magasságú fém oszlopos védőkerítést telepítettek, összesen 718 méter hosszan. A 2141. jelű összekötő út teljes szakaszán közvilágítás épült ki az ívek külső oldalán: összesen 15 db közvilágítási oszlop helyeztek ki a szakemberek.

Szintén a projekt része volt a Haraszti utca - Kenyérgyári utca rekonstrukciós munkáiból a csomópont 62 méter hosszú szakaszának átépítése, valamint a Gödöllő, Haraszt városrész forgalomtechnikájának újragondolása, az átmenő forgalom kitiltásával, lakó-pihenő övezet kialakításával.

Galéria

ÚtépítésPenta Általános Építőipari Kft.Magyar Közút Nonprofit Zrt.Gödöllőútépítésösszekötő út

Hírlevél

Hirdetés