A SWIETELSKY Magyarország által felépített gyalogos és kerékpáros átkelőt a szakma szavazatai alapján választották ki.
2018 óta adják át az Év Hídja díjat, a Közlekedési Kultúra Napja alkalmából, melynek kapcsán ünnepi eseményt tartottak ma a budapesti MÜPÁ-ban. A rangos elismerést a hazai szakma elismert és átfogó szervezete, a Hidászokért Egyesület és a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata alapította közösen. Célja, hogy a Közlekedési Kultúra Napján a hidakra is ráirányítsa a figyelmet.
Az elismerést rendszerint egy adott tematika alapján adják át. Míg tavaly az Ipolyt átkelő határhidak közül választottak, 2025-ben az Év Hídja díj jelöltjei a magyarországi ferdekábeles és extradosed (feszített-függesztett) hidak közül kerültek ki.
A szakmai online szavazás alapján megítélt elismerést a kaposvári Esterházy híd nyerte el, összesen 2902 ponttal. A 2020-ban a kaposvári intermodális csomópont részeként átadott híd (melynek szerkezeti hossza 210 méter) generálkivitelezője a SWIETELSKY Magyarország Kft. volt, melynek képviselői át is vették az elismerést. Az intermodális csomópont generáltervezője a VIKÖTI Kft.-UNITEF'83 Zrt. konzorciuma volt (akiket külön megemlítettek), a híd szaktervezője pedig a Jaczó Mérnökiroda Kft., melynek képviselői szintén átvehették a díjat. A híd kezelői feladatait a MÁV Zrt. látja el, az állami vasúttársaságot szintén elismerték feladataiért.
A díjakat Fónagy János, a KTE elnöke, Bíró József, a KTE társelnöke, a Közlekedési Kultúra Napja Eseménykoordinációs Munkabizottság vezetője és Pisch Zsuzsanna, a Hidászokért Egyesület főtitkára adta át.
A Kaposvár várossá fejlődésében jelentős szerepet játszó Esterházy családról elnevezett híd a helyi belvárost köti össze a Donner városrésszel, melyeket a vasút mintegy 120 évig mesterséges folyóként választott el. A pilont 9 feszítő ív tartja: ez arra a kilenc családra emlékeztet, akiknek az Esterházyak elsőként adtak letelepedési engedélyt az épülő Kaposváron.
A második helyezett a Kalocsát és Paksot összekötő Tomori Pál Duna-híd lett, 2672 ponttal. A 2024-ben átadott átkelő Magyarország 20. Duna-hídja, melynek generálkivitelezője a Duna Aszfalt Zrt. volt. A 9 nyílású híd szerkezetileg 3 részből áll: bal parti ártéri híd, mederhíd, jobb parti ártéri híd. A 440 méter hosszú mederhíd felszerkezete 3 nyílású, a mederpillérek felett parabolikusan kiékelt, extradosed (feszített-függesztett) típusú átkelő. Teljes hosszúsága 946 m. A Duna Aszfalt megbízásából a híd kiviteli terveit a CÉH Zrt. és Pont-TERV Zrt., míg az útterveket az UTIBER Kft. megbízásából a SPECIÁLTERV Kft. készítette el.
A harmadik helyezett a Komáromban található Monostori Duna-híd lett 2563 ponttal. A 2020-ban átadott ferdekábeles Duna-híd Komárom és Révkomárom között szeli át a folyót. A ferdekábeles átkelő generálkivitelezői konzorciumát a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta, kiemelt alvállalkozóként a Hódút Kft. közreműködésével – ahogy az átadó alkalmából fogalmaztunk cikkünkben. Az ötnyílású híd fölött egy egypilonos ferdekábeles tartószerkezet található, melyhez mindkét oldalon folytatólagos gerendaként csatlakozik egy-egy parti nyílás. A híd teljes hossza 601 m. Aszfaltozásában mind a magyar, mind a szlovák oldalon a SWIETELSKY Magyarország Kft. Közép-magyarországi és a Közép-dunántúli Területi Vezetősége vett részt alvállalkozóként.
Thesszaloniki és Pátra is érintett.
A Duna Group közép-kelet-európai üzletfejlesztési stratégiájának részeként újabb akvizíciók zárultak le Csehországban és Romániában. A Duna Aszfalt Zrt. a VALCANO a.s. és az SC EURO STRADA SRL társaságok felvásárlásával erősítette jelenlétét a térségben. Mindkét cég meghatározó és elismert szereplője saját nemzeti építőipari piacának.