Ősszel már új vágányon tesztelik a metrószerelvényeket.
Elbontják és teljesen felújítják a BKV Kőér utcai járműtelepén lévő próbavágányt. A munka az M3-as metróvonal rekonstrukciós feladataihoz tartozik, kivitelezője a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
A járműtelep XVII. számú vágányának, az úgynevezett próbavágánynak a jelentősége abban áll, hogy itt tesztelik a metrószerelvényeket minden karbantartást követően, mielőtt az alagútba indulnak és üzembe állnak. A vágányon lévő programszőnyegen (melynek fontosságáról korábban az M3-as metró próbajáratáról szóló cikkünkben írtunk) számítógépes programmal ellenőrzik a féktávokat, a gyorsítást, a lassítást, az ajtók nyitását, és a lámpák működését.
A régi, 48-as sínrendszerű, mintegy 1100 méter hosszú vágány bontását már elkezdték a Vasúttechnika szakemberei. Felszedték a síneket, a régi talpfákat, valamint a zúzottkőágyazatot. Az újraépítés során 25 centiméter vastagságú talajjavító réteget tesznek rá, valamint georácsot, amely növeli az alépítmény teherbírását. A talpfák helyett betonaljakra helyezik az új 54-es rendszerű sínt.
A munkálatokat július 20-án kezdték, a modernizált vágányt pedig szeptember 28-án helyezik forgalomba. Ebben az átmeneti időszakban a metrószerelvényeket az alagútban tesztelik.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.