Jelentősen rövidül a menetidő és biztonságosabb lesz az út Győr és Pápa között a 83-as út négysávosításának köszönhetően.
Lapunkban többször beszámoltunk a Dunántúl legfontosabb útépítéséről, amelyet a FŐMTERV Zrt. és az UNITEF ’83 Zrt. konzorciuma tervezett. A 83-as út Pápa és Győr között összesen 37 kilométer hosszan, két szakaszban 2x2 sávos főút épült az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából. A mintegy három évig tartó kivitelezését hazánk legnagyobb útépítő cégei vállalták:
A 2x2 sávos, 110 km/h sebességre tervezett autóúton annyi csomópontot helyeztek el, amennyit csak lehetséges volt, így Pápa és Tét között
a Tét és Győr közötti szakaszon pedig
Az ünnepélyes átadón beszédet mondott Kovács Zoltán Veszprém vármegye országgyűlési képviselője és Orbán Viktor miniszterelnök is. Kovács Zoltán felidézte: már 2010 előtt is napirenden volt az út felújítása, mert Győr agglomerációja túlterhelte a főútat. Az út keskeny volt, alig volt rajta előzésre alkalmas szakasz - talán ebből is következett, hogy a baleseti statisztikák jelentős romlást mutattak. Az akkori koncepció szerint 11,5 tonnásra bővítették volna az útpálya teherhordó képességét és megépült volna Tét elkerülő útja.
2010 után azonban jelentős változás állt be a koncepcióban, ekkortól ugyanis az Országos Közlekedési Stratégiai Hálózat részeként kezelték, ami célul tűzte ki, hogy minden autópálya érje el az országhatárt és minden megyei jogú város gyorsforgalmi úttal csatlakozzon az autópályákhoz. Ez mára gyakorlatilag megvalósult.
Jelen esetben három járás székhelyét is sikerült négysávos főútra felfűzni,
ezzel jelentősen javul majd a környék életminősége és biztonsága is. A pápai reptér és Győr között a menetidő a felére csökkent a fejlesztésnek köszönhetően, amelyben
Orbán Viktor miniszterelnök megköszönve a győri résztvevők munkáját felhívta a figyelmet arra, hogy a siker nagyobbik része a pápaiakhoz tartozik. Kiemelte: legyünk büszkék arra, hogy hazánk jó úton jár, hiszen még ilyen nehéz időkben is képesek vagyunk arra, hogy évtizedes problémákat oldjunk meg. Már a szocialista időkben is szó volt a 83-as út fejlesztéséről, a balliberális kormányzatok is ígérték és a jelenlegi kormányra is áthárult a felelősség.
Itt tehát nem csupán átadtak egy utat, komoly adósságot törlesztettek.
Ahhoz, hogy Pápa és a környékbeli települések fejlődni tudjanak arra van szükség, hogy ne essen ki az ország gazdasági vérkeringéséből. 270 ezren élnek ebben a térségben, ahol több mint 30 ezer vállalkozás működik. Ez kiemelkedő szám, Pápa mégis csak vékony szálakkal volt összekötve a környék településeivel. A város történelmi küldetése, hogy összekapcsolja a Kis-Alföldet a Bakonnyal. Ehhez utat kellett építeni.
Ahol út épül, ott élénkülnek a beruházások, fejlődik a gazdaság, sőt, még a kulturális élet is. Az új út könnyíti majd az itt élők mindennapjait, de honvédelmi jelentősége is van, hiszen könnyen elérhetővé teszi a pápai katonai repteret. Nem csak a térséget, hanem az országot is a jó úthálózat tartja a fejlődés útján. Mint a miniszterelnök hangsúlyozta:
Magyarország jelenlegi gyorsforgalmi úthálózata sűrűbb, mint a francia, az ír vagy a skandináv és csak egy kicsit marad el Ausztria mögött, amire büszkék lehetünk.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.