2024.09.25, Szerda
Már szinte mindenhol felkerült a legfelső aszfaltréteg az M44-es zárószakaszára

Már szinte mindenhol felkerült a legfelső aszfaltréteg az M44-es zárószakaszára

magyarepitok.hu

2024.09.25. 08:00 - Szabó Ákos

Egy híján mind a 14 műtárgy elkészült, az aszfaltozás is a végéhez közelít: egyre inkább a zárómunkákra tudnak koncentrálni az új 2x2 sávos út M5-ösről induló szakaszán, melynek generálkivitelezését a Hódút Építő végzi.

Hirdetés

Látványosan fest az M44-es jelenleg is épülő legnyugatibb szakasza, melynek 32,3 kilométeres egybefüggő pályája Kecskeméttől északra indul el az M5-ös autópályáról leágazva, és egészen a szentkirályi csomópontig halad (ahol is csatlakozik a Békéscsabáig vezető szakaszhoz).

 

 

A most épülő út tehát az M44-es nyugati befejezőszakasza, mely megteremti a közvetlen gyorsforgalmi kapcsolatot Budapest és Békéscsaba között.

A projekt a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében valósul meg az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, legutóbb májusban és júniusban számoltunk be a munka előrehaladásáról.

 

 

Már kezdi felölteni végső formáját a pálya

Lapunk értesülése szerint a 2x2 sávos út meghatározó részén elkészült az az aszfalt kopóréteg és szeptember végére ez az arány szinte 100 százalékra fog nőni. Ez látványos haladás a tavasz vége óta, amikor még csak a kopóréteg alatti réteget képező kötőréteg mintegy 75 százaléka volt a helyén.

 

 

Szintén megtudtuk: a pálya kerítése is már több, mint 40 km hosszan elkészült, ami az összes kerítés mintegy 60 százalékát jelenti. A szalagkorlát építkezése is jól halad: a szakaszon szükséges mintegy összesen 110 kilométernyi korlátból már elkészült mintegy 60 kilométernyi.

A teljes szakaszon zajlanak az alakító földmunkák is (vagyis a rézsű- és árokhumuszolás), dolgoznak még az árokburkoláson és részűsurrantók kiépítésén is.

 

 

Az új pihenő épületei már jól láthatóak

Szintén megtudtuk: a szakasz részeként megvalósuló Csillik pihenőben a kötőrétegig építették fel a burkolatot, a mosdóépületek is tető alatt vannak, jelenleg a gépészeti és burkolási munkák zajlanak. A pihenőt ellátó fúrt kút vízgépészeti munkájához elkészültek a gépészeti ház falai, az itt alkalmazott berendezéseket pedig októberben építik majd be.

 

 

A hidak is javarészt elkészültek

Emellett a teljes szakaszon folyik a depóterületek rekultiválása, vagyis a föld és egyéb törmelékek ideiglenes rakodóhelyeinek felszámolása. Megszüntettek még egy vasúti átjárót is az M44-es nyomvonala mentén, a forgalmát pedig egy újonnan épített keretműtárgyon át a legközelebbi vasúti átjáróra irányították (mindez a MÁV Budapest-Szeged vonalát érinti).

 

 

A pálya 14 műtárgyából 13 készült el lapunk információi szerint, augusztus végén ezekből kettőt és a rájuk vezető utakat is forgalomba helyezték. Ennek köszönhetően le tudták terelni a közúti forgalmat az M44-es főpályájáról az érintett szakaszon, így a munkavégzés is jobban tud haladni és a forgalom is biztonságosabban tud közlekedni, egymást nem zavarják.

 

 

Így folytatódik az építkezés a következő hónapokban

A Hódút következő feladata a forgalomtechnikai munkák megvalósítása: festési, illetve portálbeépítési feladatok rajtoltak el szeptemberben. Októberben az útirányjelző táblákat helyezik el, és a portálokra felszerelik a kommunikációs paneleket. Az őszi időszakban a rézsűfelületeket is füvesítik, és a Csillik pihenő növényeit is a helyükre ültetik.

A projekt műszaki átadásának határideje 2025 február, amit amennyiben az időjárási körülmények nem fordulnak kedvezőtlenre, tartani is fog a kivitelező.

 

 

Galéria

ÚtépítésDuna GroupHódút Kft.Duna Aszfalt Zrt.M44-esKecskemétÉpítési és Közlekedési MinisztériumútépítéshídépítésNagykőrös

Hírlevél

Hirdetés