Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Szegilong és a 39-es főút kereszteződése között alakítja át a 37-es utat a FŐMTERV Zrt. A mintegy 11 kilométeres szakasszal jelentősen javul a biztonság a forgalmas útszakaszon. Amint arról mi is beszámoltunk, a HE-DO Kft. és a Duna Aszfalt a 37-es út több szakaszán dolgozott már, augusztusban pedig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezdte el Bodrogolaszi közigazgatási határától Szegilongig a felújítást, most pedig innen tovább, a 39-es út kereszteződéséig tervezi a folytatást a FŐMTERV.
Az érintett terület állapotfelmérésével kezdődött meg a tervezés, amelybe a geodéziai felmérés és a pályaszerkezet állapotának vizsgálata is beletartozott. A meglévő burkolat állapota meglehetősen vegyes képet mutatott.
Mára a meglévő pályaszerkezet megerősítésének technológiáját is sikerült meghatározni a teherbírásmérési adatok alapján: egy, illetve kétrétegű megerősítő szakasz építésével lehet elérni a pályaszerkezet kellő mértékű megerősítését.
„E rétegeket a meglévő pályaszerkezetprofil mart felületére tervezzük felhelyezni”
– tájékoztatta lapunkat a tervezőiroda. A megerősítés vastagsága meghaladja a profilmarás során leszedendő aszfalt vastagságát, így a pályaszint néhány centiméterrel megemelkedik majd. Az optimális megerősítő rétegvastagság meghatározása érdekében pedig a kritikus állapotban lévő rövidebb szakaszokon teljes pályaszerkezet-cserére is szükség lesz.
Az érintett útszakaszon két csomópont található:
Mivel a hegy irányából érkező csapadékvizeknek a Bodrog irányába történő továbbvezetésére eredetileg hat hídműtárgyat alakítottak ki, ezek szükséges mértékű felújítási feladatainak tervezése is a FŐMTERV feladata. Ugyanígy a tervezési feladatok közé tartozik a meglévő csapadékvízelvezető rendszer rekonstrukciója, ami az eliszapolódott árkok tisztítását, rendezését és az átereszek tisztítását jelenti.
A tervezés során felülvizsgálják majd a meglévő forgalomtechnikai rendet, amellyel a forgalombiztonság növelése a vállalat célja: a közúti visszatartórendszerek állapotát, helyét is vizsgálják majd, hogy tervezhessenek a szükséges módosításokkal.
2025 márciusában fejeződik be a tervezés. Ezt követheti a kivitelezés, amelynél a burkolatfelújítás mellett az út területén belül található növényzet – fás, bokros cserjés részek – rendezése, illetve a túlkoros, balesetveszélyes fák kivágása is a projekt részét képezi majd.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.