Olyan emelőszerkezetet kellett találniuk, amelynek megfelelő az emelőkapacitása, és elhelyezhető a rendelkezésre álló aprócska nyílásban.
Alapos előkészítő munka után a szakemberek megemelték a Flórián téri déli felüljáró Árpád híd felőli hídfőjénél az első támaszköz szerkezetét – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből. A feladathoz hat hidraulikus emelőt használtak, amelyek egyenként mintegy 40–50 tonnás terhet mozgattak meg, összesen körülbelül 2 centiméteres függőleges elmozdítással. Nagy nehézséget jelentett, hogy a hídfő és a végkereszttartó elem között csupán 8-10 centiméternyi hely van, így olyan emelőszerkezetet kellett találniuk, amelynek megfelelő az emelőkapacitása, és elhelyezhető a rendelkezésre álló nyílásban. A Flórián téri projekt generálkivitelezését a KM Építő Kft. végzi el a HE-DO közreműködésével, mint arről rendszeresen tájékoztatunk. A kiviteli terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítette.
Az emelés után a hídpályát hat ideiglenes máglyára terhelték a szakemberek, majd nekiláttak a régi saruk eltávolításának, illetve az újak beépítésének. A felüljárók felújítása során megváltozik a statikai váz, a hídvégeken nagyobb mértékű igénybevételt kell majd elviselniük a felépítményt tartó saruszerkezeteknek. Ezért a több mint negyvenéves saruk szerepét korszerű, úgynevezett gömbsüvegsaruk veszik át. A hídszerkezetet előreláthatóan jövő héten eresztik vissza a helyére.
Folyamatosan zajlik a Flórián térnél a déli felüljáró korszerűsítése; az eddigi munkák során
A bontási és marási munkák során – amikor eltávolították a pályaburkolatot és a szórt szigetelést – láthatóvá váltak a vasbeton pályalemez hibái, valamint felszínre került az előre nem feltételezett kéregbeton, melyek miatt jelentős pluszmunkákra, a tervezettől nagymértékben eltérő műszaki beavatkozásra volt szükség. Az előre nem látható műszaki akadályokkal kapcsolatos javítások októberre fejeződnek be, az ezt követő munkarészek kapcsán a tervezett munkák előreláthatóan novemberre fejeződnek be. Ezután a déli hídon ismét megindulhat a forgalom a Szentendrei úton Pest irányába. Az északi híd felújítása és autós forgalom előli lezárása majd ezt követően indul.
A Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. Korszerűsítésük azért szükséges, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni.
Október végén indul a Flórián téri felüljáró második üteme, a munkálatokat a KM Építő végzi a HE-DO közreműködésével. A fejlesztés újabb lépés a városrész közlekedési infrastruktúrájának megújításában.
A Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló Mátészalka-Ököritófülpös szakasz első 10 kilométerén már közel járnak a befejezéshez. Ugyanakkor a teljes szakaszon befejeződik idén a földmunkák döntő része; továbbá jelentős előrehaladást értek el az út- és hídépítésekben is.