A beruházás keretében több állomás is megújul, valamint új biztosítóberendezéseket és távközlési hálózatot építenek ki a teljes vonalszakaszon.
Elkezdődhet a Debrecen és Füzesabony közötti vasútvonal korszerűsítésének első üteme, melyet a V-Híd Építő Zrt. végez el mintegy 54,9 milliárd forintból – derül ki az uniós közbeszerzési tájékoztatóból. A Nemzeti Infrsatruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a 108-as vasútvonalon a debreceni és macsi állomások közötti vonalszakaszt építik át az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon.
A fejlesztés keretében az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekció építése valósul meg.
A 108-as vasútvonal esetében 80-100 kilométer/per órás pályasebesség jön létre, míg a 100-as vasútvonal esetében 160 kilométer/órás.
A beruházásban megvalósul Debrecen és Tócóvölgy állomás között a kétnyomúsítás kiépítése. A fejlesztés emellett számos további munkafolyamatot foglal magába, többek közt:
A projekt keretében Debrecen állomáson az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a jelenlegi felvételi épületet alakítják át. A Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, Macs állomáson pedig a jelenlegi felvételi épület helyén egy új felvételi épületet építenek.
Az átfogó vasútfejlesztési program része továbbá zajvédő fal, aszfalt burkolatú út, kerékpárút és járda építése, valamint burkolt vágányok és rakterületek kialakítása a csatlakozó útszakaszokkal. A megállóhelyeken esőbeállókat hoznak létre.
A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.
A haon.hu korábbi cikkéből kiderült, a 108-as vasútvonal korszerűsítése a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésének a része. Ennek az első ütemében a Debrecen–Nagymacs szakaszt korszerűsítik. A 225 kilonewton tengelyterhelés és az engedélyezett sebesség hosszú távú biztosítása végett felújítják a pályát, valamint átépítik a tócóvölgyi állomást. Macs ipari park néven új állomás létesül, mely a teherforgalmi szállítási igényeket elégíti majd ki. A kivitelezés tervezett befejezése 2021 vége.
A második ütemben, várhatóan 2023 végéig a Nagymacs–Balmazújváros vonalszakaszt korszerűsítik, a Debrecen–Balmazújváros közötti vasúti pályát pedig villamosítják.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.