A megyeszékhely és a szlovén határ közötti közel 50 kilométeres szakasz fejlesztéséhez kiválasztották a tervezőt.
A Ring Mérnöki Iroda Kft. tervezheti meg a Zalaegerszeg-Rédics vasútvonal felújítását 1,2 milliárd forintért - közölte kedden közösségi oldalán Zalaegerszeg polgármestere. Balaicz Zoltán (Fidesz-KDNP) jelezte: a nyílt, európai uniós közbeszerzési tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az EU-s közbeszerzési közlönyben.
A szóban forgó vasúti pályát 1890-ben adták át, korábban Alsólendván át egészen Csáktornyáig vezetett, ám a trianoni döntés kettészelte. A magyar határnál fekvő Rédics és a szlovéniai (korábban jugoszláviai) Alsdólendva közötti szakaszát felszedték 1947-ben, a második világháború után.
A korábbi közbeszerzési hirdetményből kiderült, az egyvágányú vasútvonal jelen állapotában dízelvontatású mellékvonalként működik, melyen jelentős lassújel korlátozza a sebességet.
A vasútvonal 48,7 kilométer hosszú, hat állomás és nyolc megállóhely található a szakaszon. A vonal a Szlovéniával való újbóli összeköttetést is biztosíthatja.
A nyertes tervező cég feladata a felújítás engedélyezési-, továbbá kivitelezésre alkalmas tendertervének az elkészítése. A nyertessel június 30-án kötött szerződést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A mintegy 1,6 milliárd forintos beruházásban a 137 éves létesítmény új utascentrumot kap.
A Rákosrendező-Esztergom vasútvillamosítási projekt minden eleme végéhez ért: a dorogi vasútállomás és buszmegálló is megújultak.
Olyan értékek miatt találtak egymásra a Bayer Constructtal, melyeknek köszönhetően a hazai piacon egyedülálló tervező vállalatot építettek fel. A LIMA Design központi szerepet szán a szárnyaló fiataloknak, és a tulajdonosa minden munkavállalót üzlettársának tekint. Madosfalvi Zoltánnal beszélgetve azt is megtudtuk, két ember hogyan tudott a semmiből indulva 20 év alatt olyan 110 fős építőipari céget építeni, mely a nemzetközi piacon is megállja a helyét.