2024.11.21, Csütörtök
Megújul az egyik legjelentősebb agglomerációs vonal a főváros közelében
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Megújul az egyik legjelentősebb agglomerációs vonal a főváros közelében

mti

2021.07.22. 11:53 - Hegedűs Gergely

A korszerűsítéssel jelentősen nő a vonal kapacitása, helyenként második vágány épül, emelkedik a sebesség és megújulnak az állomások.

Hirdetés

Megkezdődik a Budapestet Veresegyház érintésével Váccal összekötő, 39 kilométer hosszú vasútvonal felújításának tervezése a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. társasággal megkötött szerződés alapján - tájékoztatta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) csütörtökön az MTI-t.  


Ez lesz a tervező feladata

Kiemelték: a tervezési díj 3 milliárd 130 millió forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára.   

A korszerűsítéssel jelentősen nő a vonal kapacitása, helyenként második vágány épül, emelkedik a sebesség és megújulnak az állomások - ismertették.   

A tervező feladata döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmány készítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése, emellett az engedélyezési terv, a kiviteli terv és a kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése, a jogerős építési engedélyek beszerzése. 


Az eddigiekhez képest háromszorosára nőhet az utasszám

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: modellezésük alapján a felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigiekhez képest háromszorosára nőhet az utasszám.

Ez szerinte az északi agglomerációból jelenleg érkező autók tízezreitől kímélheti meg a fővárost és teheti kényelmesebbé az ingázást.   

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta, hogy az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésével mindenki jól jár, azok is, akik gyorsan, kényelmesen ingázhatnak majd, és a fővárosiak is, akik tisztább, egészségesebb levegőjű várost kapnak.


Három ingázóból kettő autót használ

A közleményben arra is kitértek: Budapest közlekedési problémái leginkább abból adódnak, hogy az agglomerációs zóna népessége az elmúlt másfél évtizedben jelentősen megnőtt, és az ott lakók színvonalas közösségi közlekedés hiányában zömmel autóval járnak a fővárosba.

Jelenleg három ingázóból kettő személygépkocsival érkezik a fővárosba, miközben Budapesten belül ez az arány nagyjából fordított, vagyis tízből hat ember a közösségi közlekedést veszi igénybe.

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)VeresegyházFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.tervezés

Hírlevél

Hirdetés