A NIF Zrt. beruházásában épülő csomópont javítja a helyiek életminőségét, és hozzájárul a közösségi közlekedés színvonalának növeléséhez.
Júniusban írtunk arról, hogy elkezdődött az intermodális csomópont kialakítása Bicskén. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, közel nettó 10 milliárd forintból. A jelenlegi I. ütem várhatóan 2023. IV. negyedévéig megvalósul.
A fejlesztés célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, a tömegközlekedés arányának növelése, átszálló és módváltó csomópontok létrehozása a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság erősítése érdekében.
A csomópont kiépítése során új autóbusz megálló- és tárolóhelyeket, valamint buszfordulót alakítanak ki.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a különböző közlekedési módok közötti akadálymentes kapcsolat megteremtése érdekében P+R, B+R, K+R parkolót − elektromos autótöltési lehetőséggel − valamint mozgáskorlátozott parkolókat és taxiállásokat alakítanak ki. A vasútállomás déli oldalán épülő, új P+R parkoló megközelítésére egy új körforgalmú csomópontot építenek.
A vasútállomástól nyugatra új összekötő út épül a Tatai út és a Csákvári út között, amelynek jelenleg az alépítményi munkái zajlanak. A projekt keretén belül a vasút fölötti közúti felüljárót átépítik, a jelenlegi peronaluljárót a déli P+R parkolóig meghosszabbítják.
Az elkerülő út északi szakaszán új körforgalmú csomópont épül, ebből ágazik majd ki az új állomási bekötő út a Móricz Zsigmond utca folytatásaként. A meglévő vasút fölötti közúti felüljáró biztosítja az összeköttetést az elkerülő úton.
Az aluljáró átadását követően, a Szent István út és Móricz Zsigmond utcai gyalogos felüljárót elbontják.
A gyalogos aluljáró meghosszabbítási munkái folyamatban vannak, emellett épületbontási és előkészítő munkákat végeznek a szakemberek.
2021. IV. negyedévben a déli oldalon megvalósuló P+R parkoló, a vasúti közrakodó vágányainak, valamint burkolt rakterületének és azok megközelítő útjának kivitelezése, a terület csapadékvíz-elvezető rendszerének kialakítása, átépítése és a közműkiváltási munkák zajlanak – tájékoztatott a NIF Zrt.
A projekt II. ütemének előkészítése a vasútállomás felvételi épületének kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítését, valamint engedélyeztetését, a vasútállomás területén közúti aluljáró tervezését, és az állomás akadálymentesítésének tervezését tartalmazza.
A II. ütem előkészítése keretében 2021 márciusában megkezdődtek az új felvételi épület, valamint a közúti aluljáró tervezési munkái, továbbá a közúti aluljáró engedélyezési eljárása is folyamatban van.
A Szent István út folytatásában közúti, gyalogos és kerékpáros átvezetést is biztosító aluljárót alakítanak ki, ezzel új közúti kapcsolatot létesítve Bicske két városrésze között. Az új felvételi épületnek köszönhetően komfortos utaskiszolgálás valósul meg és akadálymentes kapcsolat jön létre az állomás két oldala között.
A felvételi épület és a közúti aluljáró előkészítési munkái várhatóan 2022. II. negyedévben zárulnak, ezt követően kerülhet sor a kivitelező kiválasztására. A II. ütem kivitelezése várhatóan 22 hónap alatt valósul meg.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.