2024.03.19, Kedd
Van, amire csak a nehézgépek képesek: finisben a Swietelsky Vasúttechnika a járműtelepen - fotók
magyarepitok.hu/Kércz Viktor

Van, amire csak a nehézgépek képesek: finisben a Swietelsky Vasúttechnika a járműtelepen - fotók

magyarepitok.hu

2021.12.04. 10:00 - Bíró Beáta

A tervek szerint decemberben befejezi a III. líra átépítését a BKV Kőér utcai járműtelepén a Swietelsky Vasúttechnika.

Hirdetés

Az időjárás egyelőre kedvezően alakult így nem akadályozta a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. szakembereinek munkáját a Kőér utcai járműtelepen. A remíz területén jól halad a III. számú líra átépítése (erről korábbi cikkünkben már írtuk), amely, ha elkészül, megkönnyíti a 3-as metró felújítási munkálatainak kiszolgálását.

Nemrég videóban mutattuk meg, hogy milyen nagyteljesítményű gépek szükségesek a feladathoz, most fotógalériát is közzéteszünk.

A szóban forgó munkálatokról a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektcsapatától kapott információk alapján számolunk be.

 

Fotók: magyarepitok.hu/Kércz Viktor
A képre kattintva galéria nyílik

 

Ismét bevetették a speciális nehézgépeket is

A III. líra (több párhuzamos vágány egy anyavágánnyal összekapcsolva - a szerk.) régi vágányait és kitérőit kézi kisgépes technológiával bontották el a szakemberek. Az összehegesztett síneket adott méretekre darabolták (12 vagy 24 méteresre). A kapcsolószerek bontása után a feldarabolt síneket kiszállították a rakterületre. Ezután az ott maradt betonaljakat és talpfákat felszedték, kiszállították, és kezdődhetett a használt ágyazati és alépítményi anyag kitermelése és kiszállítása.

Ez egy nagyon látványos munkafázis: ottjártunkkor a XX. vágány helyéről MFS 40 (Material-, Förder- und Siloeinheit MFS 40) szalagsoros kocsikkal szállították el a zúzott követ a kijelölt depó területre.

 

 

Ezután kotrók segítségével kialakították a terv szerinti földmű tükröt, és azt tömörítették.

Majd ismét munkába lendült az MFS 40, amellyel beszállították az új zúzottkövet, betermelték az alépítményre, és kialakították a terv szerinti ágyazati vastagságot. Erre az úgynevezett alsó ágyazatra helyezték el a felépítményi anyagokat (betonalj, sín), majd lekötötték a vágányokat és a kitérőket.

 

 

A felsőágyazat kialakításában a FACCS önürítős kocsi volt a szakemberek segítségére. Az összekötött vágányokba beanyagolták az új zúzottkövet, majd a 08- 475 UNIMAT 4S KIAG munkagéppel szintre és irányra kiszabályozták a vágányokat és kitérőket, kialakítva azokat a tervezett geometriára.
 

 

Az osztrák anyavállalat eszközparkja segíti a hazai munkálatokat

A fentebb leírt munkák során bevetett nehézgépeket a Kőér utcai járműtelep felújítása során a későbbiekben is használni fogja a Swietelsky Vasúttechnika projektcsapata. A celldömölki székhelyű cég kedvező helyzetéhez az is hozzájárul, hogy anyavállalata, a Swietelsky AG igen komoly eszközparkja a határhoz közeli Fischamend-ből könnyen igénybe vehető hazai fejlesztések során is, ahogy történt ez már a múltban is több alkalommal.

A III. számú líra munkálatai várhatóan ebben a hónapban (decemberben) fejeződnek be.

 

 

Galéria

M3-as metróSwietelsky Vasúttechnika Kft.vasútfejlesztésM3-as metró

Hírlevél

Hirdetés