A BFK és a NIF megbízásából megvalósuló projekt hosszú évtizedek óta a legjelentősebb vasúti fejlesztés Budapest területén.
Április 6-án, szerdán elindulnak a Déli Körvasút fejlesztéséhez szükséges első helyszíni, a részletes tervezést elősegítő vizsgálatok. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-ből (NIF) és a Budapest Fejlesztési Központból (BFK) álló beruházói konzorcium megbízásából háromféle feladatot végeznek el a vállalkozók – olvasható a BFK közleményében.
Rendszeresen beszámolunk a Déli Körvasút projektjéről, mely évtizedek óta a legjelentősebb vasúti fejlesztés Budapesten.
A Déli Körvasút projektében a Kelenföldi pályaudvartól a Népligetig megnövelik a vasút kapacitását, a meglévő kettő mellé harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány épül, továbbá Budán egy, Pesten pedig két új, akadálymentes, korszerű vasútállomás létesül.
A BFK közleményében azt írták: a talajfúrással mintákat nyernek, a szondák közvetlenül mérik a talaj fizikai tulajdonságait, végül a geodéziai mérések a különféle műtárgyak elhelyezkedésének pontosabb meghatározását szolgálják. Ezek a mérnökök számára szolgáltatnak nélkülözhetetlen információkat a tervezéshez.
A munkálatok a Déli Körvasút mentén, a Kelenföldi pályaudvartól Pesten nagyjából a Gubacsi út vonaláig tartanak. A budai oldalon most, az első szakaszban kizárólag a MÁV Zrt. területeit érintik, vagyis a töltésen, illetve a hidak alatti területeken folynak mérések, vizsgálatok. A pesti oldalon a MÁV-területek közvetlen környezetében is lesznek munkák, például a Budapest Park térségében.
A vizsgálatok nemcsak a Déli Körvasút kivitelezési munkáihoz szükségesek, hanem ahhoz is, hogy a projekt a korábbinál pontosabb és több adatra alapozva újra megszerezze a környezetvédelmi engedélyét, mivel a korábbi engedélyt a bíróság februárban megsemmisítette − emelte ki a BFK.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.