KÖTIVIÉP és a NOX által kivitelezett projekt fő célja a folyómeder vízszállító képességének javítása volt.
Lezárult a Tisza Szolnok és Kisköre közötti szakaszán elvégzett árvízvédelmi beruházás – derült ki a projektzáró február 22-i sajtóeseményen Szolnokon. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) és a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖTIVIZIG) konzorciumának fejlesztését a KÖTIVIÉP’B Kft. és a NOX Beruházó és Fővállalkozó Zrt. alkotta konzorcium kivitelezte. Az átfogó projekt a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) keretében valósult meg az Európai Unió és a Magyar Állam 18,1 milliárd forintos támogatásával.
A Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése (VTT) programban megfogalmazottaknak megfelelően a projekt legfőbb célja a folyómeder vízszállító képességének javítása volt, ami árvíz esetén gyorsabb, akadálymentes lefolyást biztosít.
A fenti cél érdekében hullámtéri beavatkozások, valamint 11 kilométer hosszan töltésáthelyezések történtek. A fejlesztéssel 376,5 hektárnyi területet adtak vissza a folyónak, jelentősen javítva a térség árvízi biztonságát, egyúttal a természetes vízvisszatartás képességét.
A fejlesztés közvetve 49 települést, közvetlenül pedig 15 települést érintett: Besenyszög, Csataszög, Fegyvernek, Kisköre, Kőtelek, Nagykörű, Pély, Szajol, Szolnok, Tiszabő, Tiszabura, Tiszapüspöki, Tiszaroff, Tiszasüly, Törökszentmiklós.
Az eseményről kiadott sajtóanyag szerint a projekt keretében elvégzett beavatkozások az alábbiak voltak:
A kritikus szűkületek megszüntetése végett megtörtént az árvízvédelmi fővédvonalak áthelyezése négy helyszínen: új földművek épültek
A hullámtéri rekonstrukció az árvizek levonulását akadályozó terepalakulatok elbontását foglalta magába, de természetvédelmi célokat szolgáló munkálatok is zajlottak. Ezek közül kiemelendő
A projekt részeként visszabontották a Tiszaroff-felsőréti nyárigátat, valamint felújítottak egy műtárgyat.
Több helyszínen is indokolttá vált az övzátonyok rendezése, így a Tisza bal partján, a kiskörei vasúti híd feletti szakaszon, a Tisza jobb partján, a Kanyari szakaszon, továbbá a Tisza bal partján, a nagykörűi kompátjáró alatti és feletti szakaszokon. A projektben lefolyásjavító céllal mintegy 4000 hektárra kiterjedő erdészeti rehabilitációs beavatkozás (növényzetszabályozás) történt, nem őshonos fajokat távolítottak el a hullámtérről.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.