A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapjának tanúsága szerint már előkészítési fázisban van az M7-es autópálya háromsávosra bővítése a Balaton és a főváros között.

A nif.hu azt írja, a beruházást a magyar állam finanszírozza. A leendő háromsávosításról már februárban beszámoltunk, a Magyar Közlönyben nyilvánosságra hozott olimpiai tervben szerepelt, mely szerint az M7-es mellett az M1-es autópálya is három sávot kap.
A fejlesztés során
Ennek köszönhetően Budapest és Balatonvilágos között 2x3 forgalmi sáv plusz leállósávos autópálya jön létre.
A NIF a projekt leírásában úgy fogalmaz, a bővítés egy szakaszon – Velence térségéig – a belső elválasztó sáv felé történik. Az azt követő szakaszon a Balatonvilágos csomópontig a töltés és a pálya szélesítésével valósulhat meg.
A szélesítés során a keresztező műtárgyak egy részénél számolni kell az elbontással, illetve az újraépítéssel, mivel a hidak hossza nem elegendő a 2x3 forgalmi sáv plusz leállósáv befogadására. A nyomvonalba eső műtárgyak szélesítése, megerősítése és felújítása a bővítés miatt szükségessé válik.
A szerkezet- és mélyépítési üzletága egyesítésével a SWIETELSKY Magyarország nemcsak sok évtizedben mérhető szakmai tapasztalatot egyesített, hanem a vállalat versenyképességét is hatékonyan növelte. A cég olyan szabadalmaztatott technológiák, valamint egyedi műszaki megoldások alkalmazója, amelyek meghatározó szereplővé tették az ágazatban. A két területet a vállalat két kiváló szakemberével, Zábrádi Ernővel és Cserneczky Zsolttal jártuk körbe.
Szakértelme, innovatív megoldásai és megbízhatósága tette a SWIETELSKY Magyarország Kft.-t az útfejlesztések megkerülhetetlen szereplőjévé. A vállalat élen jár az aszfaltgyártásban is, felismerve, hogy ezzel még nagyobb szerepe lehet az infrastruktúra-építés területén. A vállalat a kisebbtől a legnagyobb beruházásokig szerzett tapasztalatokat az elmúlt évtizedekben. Honti Krisztiánnal, a Nagylétesítmények területi igazgatójával és Skultéty István vállalkozási igazgatóval beszélgettünk.