A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapjának tanúsága szerint már előkészítési fázisban van az M7-es autópálya háromsávosra bővítése a Balaton és a főváros között.
A nif.hu azt írja, a beruházást a magyar állam finanszírozza. A leendő háromsávosításról már februárban beszámoltunk, a Magyar Közlönyben nyilvánosságra hozott olimpiai tervben szerepelt, mely szerint az M7-es mellett az M1-es autópálya is három sávot kap.
A fejlesztés során
Ennek köszönhetően Budapest és Balatonvilágos között 2x3 forgalmi sáv plusz leállósávos autópálya jön létre.
A NIF a projekt leírásában úgy fogalmaz, a bővítés egy szakaszon – Velence térségéig – a belső elválasztó sáv felé történik. Az azt követő szakaszon a Balatonvilágos csomópontig a töltés és a pálya szélesítésével valósulhat meg.
A szélesítés során a keresztező műtárgyak egy részénél számolni kell az elbontással, illetve az újraépítéssel, mivel a hidak hossza nem elegendő a 2x3 forgalmi sáv plusz leállósáv befogadására. A nyomvonalba eső műtárgyak szélesítése, megerősítése és felújítása a bővítés miatt szükségessé válik.
A MERKBAU Zrt. példaértékű 35 éves története során először fordul elő, hogy nem egy alapító tulajdonos irányítja a cégcsoportot. Knáb József Igazgatósági Elnökké választása emiatt vízválasztó, ám valójában egy annyira tudatos és szerves folyamat újabb lépcsője, amely önmagában megérdemli a figyelmet. A cégcsoport kulcsembereivel beszélgetve ugyanakkor a 35 év alatt kiforrott alapértékeket is kutattuk, amelyek most a jövő zálogát jelentik.
A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.