Győr-Gönyű új kikötőjében öt hajóállás, négy ipari vasúti vágány és hajószervíz-állás is megtalálható, megépülésében az A-Híd, a Swietelsky és a Mészáros és Mészáros működtek együtt.
Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőt. A létesítmény a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja – mondta el Kara Ákos, a fejlesztésért felelős miniszteri biztos a szerdai átadón, melyet egy dunai hajón tartottak. Az A-Híd Zrt. vezette konzorcium által kivitelezett kikötő belföldi és nemzetközi áruforgalmat bonyolít le: vízen, vasúton és közúton is megközelíthető. A konzorcium további tagjai a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. voltak, utóbbi cég a projekt vasútépítési részét végezte.
Németh József, az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság igazgatója a beruházásról elmondta, hogy ötszáz méter hosszan öt függőleges falú hajóállást alakítottak ki, négy ipari vasútvágányt építettek 2,2 kilométeren, utat alakítottak ki 1,5 kilométer hosszan és darupályát építettek. Több mint 620 négyzetméternyi épületet húztak fel, emellett hajószervíz-állást alakítottak ki, ahonnan a kikötő javítási és karbantartási munkálatait is tudják végezni. A Dunából mintegy 140 ezer köbméter iszapot kotortak ki.
Három cég, a Győr-Gönyű Kikötő Zrt., valamint az acélelemekkel dolgozó Thyssenkrupp és a Wuppermann Hungary Kft. használja a kikötőt – mondta Németh József. Kara Ákos hozzátette, hogy további cégek betelepülését várják a területre. A Magyar Vagyonkezelő Zrt.-vel már folynak tárgyalások a területek hasznosítására. A Győr-Gönyű Kikötő Zrt. és a Thyssenkrupp tavaly megközelítőleg 350 ezer tonna forgalmat bonyolított le, az újonnan érkező Wuppermann pedig a tervek szerint évente 500 ezer tonna bejövő és ugyanennyi kimenő forgalmat bonyolít le a kikötőben, elsősorban vízen és vasúton.
A Győr-Gönyű Kikötő a magyarországi három dunai országos közforgalmú kikötő egyike, 38,5 kilométerre helyezkedik el a Duna-Rajna-Majna vízi út földrajzi felezőpontjától. Az Északi-tengertől 1714, a Fekete-tengertől 1794 kilométerre van, Győrtől pedig 12 kilométerre. A kikötő mintegy 140 hektár állami tulajdonú területen fekszik.
Major Gábor, Gönyű polgármestere felidézte: a településnek közel háromszáz éve működik kisebb-nagyobb kihagyásokkal teher- és személyforgalomra alkalmas kikötője. Az elsőt 1848-ban magyar huszárok pusztították el, a másodikat egy amerikai repülő bombázta le.
Sikerrel zárult a SZABADICS Építőipari Zrt. munkavállalói tréning-sorozata.
Lovas Róberttel, a Weinberg gyártási üzletágának igazgatójával a cég fejlődéséről, saját szerepéről és arról is beszélgettünk, hogy az acélipar lehet a fenntarthatóság egyik kulcsa. A sárospataki acélszerkezet-gyártó vállalat európai minőségben gyárt, és folyamatosan az új kihívásokat keresi. Lovas Róbert kicsit saját gyermekének tekinti mindazt, amivé a Weinberg lett az elmúlt évtizedek alatt.