Az aszfaltkeverés fejlesztésénél számos gazdasági és környezetvédelmi szempontot érvényesített az építőipari cég.
Aszfaltkeverő gépének modernizációjáról adott hírt a Ke-Víz 21 Zrt. A vállalat lapunknak eljuttatott beszámolójából kiderül,
a 2005-ben üzembe állított gépet új technológiákkal bővítették, ezzel lekövetve az aszfaltgyártás legújabb követelményeit.
A beruházásnak köszönhetően az alábbi folyamatok váltak lehetővé:
A projekt egyik legfontosabb eredménye a martaszfalt újrafelhasználása, ami először válik lehetővé a nyírségi vállalatnál. A megengedett újrafelhasználási mennyiség akár csak 50 százalékos kihasználása mellett is jelentős mennyiségű gyártási nyersanyag (pb gáz, bitumen, kőanyag) takarítható meg.
A Ke-Víz tájékoztatója a mérsékelten meleg aszfalt előnyeire is kitér, amit az úgynevezett habosítási technológia biztosít. Az eljárással 15-40 fokkal alacsonyabb gyártási hőmérséklet válik elérhetővé, amivel számottevő megtakarítás valószínűsíthető a pb gázból.
Mindkét gyártási folyamat esetében mérséklődik a levegőbe jutó káros anyag kibocsátás, ezáltal a vállalat szénlábnyoma is.
A beszámoló arra is kitér, hogy az aszfaltipar a gumival módosított bitumen széles körű felhasználásának irányába indult el. Erre már lapunk is adott példát, így épült meg többek közt a Zalaegerszeg melletti északi tehermentesítő út. A folyamatba a Ke-Víz is be akar lépni, emiatt a meglévő három darab bitumentartálya mellé, egy a gumibitumen tárolására alkalmas bitumentartályt telepített.
A közlemény aláhúzza, a gumibitumen alkalmazásával javul az aszfalt minősége és tartóssága. Emellett a használt gumiabroncsok újrafelhasználása csökkenti a környezet terhelését.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.