A ZÁÉV Zrt. és a Magyar Építő Zrt. munkájának köszönhetően januárban már a vasbetonszerkezet építési munkái is elindulhatnak.
Már egy hónapja nagy erőkkel zajlanak a Budapesten épülő új atlétikai stadion munkálatai – értesült a magyarepitok.hu. Lapunk információi szerint az arénát kivitelező, ZÁÉV Zrt. és a Magyar Építő Zrt. alkotta konzorcium december közepéig mintegy 85 ezer köbméter földet szállított el az építkezés munkaterületéről.
A Rákóczi híd és a Csepel-sziget északi csücske közötti területen épülő létesítmény 9 - 10. dilatációjában a cölöpözési munkák is befejeződtek, ennek során 750 cölöpöt fúrtak le. A stadion területén a cölöpözési munkák után megkezdődtek a gerendarács alatt található mélyszivárgó, gépészeti vezetékrendszerek építési munkái is.
A Duna partján épülő stadion területén a vízzárást biztosító résfalépítés is folyamatban van. A fővészkiömlőnél a résvezető gerenda kompletten elkészült zsaluzással, vasalással, betonozással, itt a réselés 55 százalékos készültségig jutott. Az északi oldalon építendő résfalnál a résvezető gerenda 40 százalékban készült el zsaluzással, vasalással, betonozással; a réselés megkezdődött.
A réseléshez, cölöpözéshez, konténerekhez az ideiglenes energiahálózat teljes mértékben kiépítésre került.
A beruházás egyik fontos eleme az épülő komplexum területén található torony felszámolása. A Vízgazdálkodási és Kutató Intézet (VITUKI) toronyházát 1976-be építették, vízgazdálkodási és környezetvédelmi szerepet töltött be. Az 57 méter magas épületben a VITUKI később megszüntette tevékenységét, így az több éve üresen állt.
A megvalósíthatósági tanulmány a toronyház felméréséből megállapította, hogy az jelenlegi állapotában nem hasznosítható, így szükségessé vált a bontása.
A kivitelező konzorcium a hierarchikus bontási technológia helyett a jelentős időmegtakarítást eredményező robbantásos technológiát választotta. Elsőként a torony belső szakipari bontási munkái zajlottak le, majd december 10-én sikeresen lezajlott a robbantás is.
Az építkezés következő kiemelten fontos munkafolyamata a stadion vasbetonszerkezet építési munkája lesz, ez várhatóan januárban indul el.
Ahogy azt korábban jeleztük, a létesítmény a Beruházási Ügynökség BMSK Zrt. megvalósításában jön létre, a korábbi ipari területet hasznosítva. A stadion a 2023-ban Budapesten megrendezésre kerülő atlétikai világbajnokság helyszínéül szolgál majd; 14 ezer férőhelyes lelátóval alakítják ki, amit további 22 ezer ülőhelyes mobil lelátó egészít ki.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.