Az ágazat podcastjában meghallgathatják, mi zajlik jelenleg Magyarország legforgalmasabb pályaudvarának rekonstrukcióján.
A Nyugati pályaudvar rekonstrukciójáról szólt a Spakli21 legújabb adása, mely az ÉVOSZ Médiatagozat podcastjeként januárban mutatkozott be. A ZalaZone építése és az M3-as metró felújítása után a Nyugati pályaudvaron folyó munkálatokról zajlott beszélgetés dr. Homolya Róberttel, a MÁV igazgatóságának elnökével, Szikszai Zoltánnal, a Magyar Építő Zrt. vezérigazgatójával és Márkus Gábor építésszel, a projekt vezető tervezőjével. A műsor állandó vezetője Náray Balázs.
A Nyugati pályaudvar felújításának munkálatai szó szerint és átvitt értelemben is középpontban vannak, hiszen egy 144 éves, ma már műemlék státusszal bíró középület megújulásáról beszélhetünk, amely önmagában is jelentős esemény. Emellett Budapest szívében helyezkedik el, Magyarország legforgalmasabb pályaudvaraként.
Különlegességét tehát az adja, hogy egy olyan műemlék, amely eredeti funkciójában működik.
Homolya Róbert többek között rávilágított a hely szimbolikus jelentőségére, hiszen idén lesz 175 éves a vasút, és a magyar vasút ezen a helyen született meg, innen indult el Vác felé az első gőzhajtású mozdony. Az elnök így fogalmazott továbbá:
„Értéket mentünk, jövőt építünk, hiszen ez a legforgalmasabb pályaudvarunk, komoly gócpontja Magyarországnak.”
A beszélgetés során kitértek a jelenleg folyó munkálatokra is, ezzel kapcsolatban Szikszai Zoltán elmondta:
„A tetőszerkezet belső munkálataival gyakorlatilag végeztünk, kívülről a fedés befejezése folyik, illetve most kezdjük a pénztárcsarnok és az év közepén a McDonald’s épületének felújítását.”
A magyar szakipari munkások színe-javát felvonultató építkezésen ácsok, díszmű bádogosok, üvegesek, lakatosok, festők, vakolók, kőjavítók vannak jelen, közel 200 kolléga dolgozik a helyszínen – tette hozzá a Magyar Építő vezérigazgatója.
Márkus Gábor hozzáfűzte, hálás a kivitelezőnek, hogy az ország legjobb szakembereit sorakoztatja fel a Nyugati pályaudvarnál. A tervező hangot adott elragadtatásának az épület kapcsán.
„Más érzés ide megérkezni, az emberi méltósághoz hozzátartozik, hogy a múltat megőrizzük.”
A műsorból további izgalmas részletek is kiderülnek, mint például, milyen egyéb lehetőségeket rejt a vasúti épület, valamint milyen ékszerdobozra bukkantak a tervezők a bejárás során.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.