Az UNICEF felmérésében a hazai fiatalok 90 százaléka állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban.
Az UNICEF Magyarország júniusban reprezentatív felmérést végzett, amelyben a fiatalok klímaválsággal kapcsolatos attitűdjét vizsgálta. A több mint kétezer fiatal bevonásával készült kutatás során a szervezet azt mérte fel, hogy a 13-25 éves korosztály tagjaira milyen hatással van a klímaváltozás, hogyan gondolkodnak a jelenségről, illetve mennyiben lennének hajlandóak aktívan tenni azért, hogy elkerülhessük a természeti katasztrófát.
A fiatalok klímaválsággal kapcsolatos attitűdjét vizsgáló reprezentatív, nagymintás kutatás az Indotek Group ingatlanbefektetéssel és –hasznosítással, illetve –fejlesztéssel foglalkozó cégcsoport támogatásával valósult meg.
„Cégünk számára kiemelten fontos a társadalmilag hasznos törekvések felkarolása. Ezek közé tartozik a gyerekek, fiatalok klímatudatosságának erősítése, és az, hogy bevonjuk őket a fenntarthatósággal kapcsolatos szakmai-társadalmi párbeszédbe, elérhetővé tegyük számukra a témával kapcsolatos valós tudást és hangot adjunk a generációjuknak ebben az őket kiemelten érintő jelentős kérdésben.” – mondta Hermann Kamilla, az Indotek Group partnere.
Az online kérdőíves kutatás eredményei szerint a hazai fiatalok 90 százaléka állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban, 33 százalék pedig kimondottan erőteljesen szorong. Elmondható, hogy a korosztály többsége komoly jelentőséget tulajdonít a témának, 60 százalék rendszeresen, 15 százalék pedig napi szinten foglalkozik vele. A megkérdezettek háromnegyede a saját kényelmét is feláldozná a fenntarthatóság érdekében.
Lényeges visszajelzés, hogy a magyar fiatalok csaknem háromnegyede kifejezetten elégedetlen azzal, amennyi információhoz az oktatási rendszeren keresztül jelenleg jutnak a témával kapcsolatban és még többen, 84 százalékban érzik úgy, hogy szeretnének több tudást kapni az iskolában a klímaváltozásról és a fenntarthatóságról.
A felmérés további részleteiről és eredményeiről az alábbi cikkben olvashatnak bővebben.
Sikerrel zárult a SZABADICS Építőipari Zrt. munkavállalói tréning-sorozata.
Lovas Róberttel, a Weinberg gyártási üzletágának igazgatójával a cég fejlődéséről, saját szerepéről és arról is beszélgettünk, hogy az acélipar lehet a fenntarthatóság egyik kulcsa. A sárospataki acélszerkezet-gyártó vállalat európai minőségben gyárt, és folyamatosan az új kihívásokat keresi. Lovas Róbert kicsit saját gyermekének tekinti mindazt, amivé a Weinberg lett az elmúlt évtizedek alatt.