A Magyar Közút kiadásában megjelent mű két éve még csak egy ötlet volt három útügyi szakember találkozóján, mára egy közel 400 oldalas szakmai kiadvány - sikeresen túllépve a szakma határait.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. fővárosi székhelyén bemutatták a közútkezelő kiadásában megjelent, gyorsforgalmi úthálózatról szóló könyvet. A rendezvényen „A magyar gyorsforgalmi hálózat első 50 éve” című, közel négyszáz oldalas kiadvány jelentőségét Nemes-Nagy Tibor ecsetelte. A könyvet felelős kiadóként menedzselő vezérigazgató úgy fogalmazott, büszkeség számára, hogy szakmai szempontból hiánypótló, ám nem csupán szakmai szemléletű könyvet bocsájthat útjára. Jelezte, hogy a magyarepitok.hu már a mostani bemutatás előtt egy terjedelmes interjúban számolt be a könyvről. „Öröm számunkra, hogy a cikk után érkező visszajelzésekből kiderült, nem csak a szakma, hanem a szélesebb közönség is érdeklődik a könyv iránt” – fogalmazott a vezérigazgató.
A könyv első kiadásában megjelenő ezer példány mindegyike sorszámot kapott, a könyveket a közút dolgozói, a szakma szereplői és az országos könyvtárak számára adják át. Nemes-Nagy Tibor megerősítette, amit a vele készített interjúban is jelzett: a kiadványnak komoly szerepet szánnak a szakmai képzésben is.
A könyv főszerkesztője a tavaly novemberben elhunyt Keleti Imre volt, egyúttal a fejezetek szerkesztésében is részt vett. A fejezetek további szerkesztői Kovács Ákos, Szakos Pál, Szilágyi András és Szórádi Róbert voltak. A lektorálást Kovács Attila, Molnár László és Reinisch Egon végezték.
A bemutató folytatásában Dr. Szakos Pál, a BME címzetes egyetemi docense előadást tartott az útépítés külföldi és hazai történetéről, illetve a könyv létrejöttének hátteréről. A korábbi autópálya igazgató az egyik fejezet szerkesztőjeként és az ötlet elindítójaként egyaránt segítette a könyv megszületését.
A szakember elmondta, a 2014-es útügyi napokra készülve merült fel először a könyv megalkotása, amikor a magyar autópályák ötvenedik születésnapját ünnepelték. Ekkor Kovács Attila, Dr. Szakos Pál és Dr. Keleti Imre találkozott az elképzelés megvitatására, a júliusi találkozón Keleti Imrénél már ott volt a későbbi könyv tervezete. „Szeptemberben aztán Imre megkapta a felkérést a Magyar Közúttól, hogy legyen a könyv főszerkesztője” – mesélte Szakos Pál. Ekkor jóváhagytak a tematikát, javaslatot tettek a fejezetekre, amikhez azután meg kellett találni a szerzőket.
Szakos Pál azt hangsúlyozta, mindenki örömmel vett részt a munkában, és „politikai nézeteitől függetlenül a lehető legtöbbet tette hozzá”.
A szakember előadása végén külön megemlékezett Keleti Imréről, aki tavaly novemberi halála miatt már nem élhette meg a könyv megjelenését. Szakos Pál emellett tisztelgett a munkában szintén részt vett, de azóta elhunyt Duma Viktor emléke előtt is.
A könyv megjelenését az A-Híd Zrt. sajtóközleményben üdvözölte, egyúttal megköszönte hogy a társaság szakemberei is lehetőséget kaptak a gyorsforgalmi útjainkat tematikusan bemutató kiadvány szerkesztésében. A vállalat tájékoztatója hangsúlyozta, „a cégcsoport minden autópályaépítésben részt vehetett, és a hídépítés területén folyamatosan a technológiai fejlesztések élén állt, karöltve a mérnöki, tervezői csoportokkal.”
A közlemény szerint a könyv rendkívüli gondossággal mutatja be a hazai autópálya építés történetét, külön kitérve a fejlesztési, finanszírozási, előkészítési és kivitelezési időszakra, a technológiai változásokra és az üzemeltetés fejlődésére. „A következő 50 éves történet alakításában, és összefoglalásában is örömmel veszünk részt” – zárul az A-Híd tájékoztatója.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.