A főút tavaly elkezdett fejlesztésében elsőként a Cegléd melletti szakasz ért célba, a Colas kivitelezésében 8,1 kilométer négysávosodott.
Csütörtökön reggel adták át az M4-es Ceglédbercel és Cegléd közötti szakaszát. A 8,1 kilométeres gyorsforgalmi útszakasz az Üllő és Cegléd közötti 44 kilométeres útépítési projekt része. Ennek az Albertirsa és Cegléd közötti 14 kilométeres ütemét a Colas Út, Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. konzorcium kivitelezi, 20,48 milliárd forintból.
A most elkészült és forgalomba helyezett 8,1 km-en a beruházó NIF Zrt. projektleírása szerint a terelések miatt kialakuló hosszú járműoszlopok jobban eloszlanak majd, megszűnik a torlódás és csökken a balesetveszély. A teljes Üllő-Cegléd útszakasz hat települést tehermentesít az átmenő forgalom alól.
Az átadón elhangzott, hogy a kivitelező az idén még 5 kilométer útszakasz átadását tervezi.
Az M4-es Albertirsa és Cegléd közötti 14,4 kilométeres II. szakaszán
4 külön szintű csomópontot alakítanak ki, egy meglévő felüljárót kiszélesítenek és egy meglévő aluljárót felújítanak. A projekt részeként 4 új aluljáró épül, valamint Ceglédnél egy meglévő töltőállomást komplex pihenővé alakítanak át.
Az átadón Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesző Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kifejtette: a projekt során 1,3 millió köbméter földet mozgatnak meg. A munkákat a kivitelező szakaszosan végzi, hogy ne terhelje túl a nagyforgalmú közutat. "Az ország egyik legbalesetveszélyesebb útja újul meg és válik biztonságosabbá a beruházással" - derült ki szavaiból.
Az M4-es nyugati részén, az Üllő és Cegléd közötti 44 kilométernek tavaly áprilisban indult meg a kivitelezése - ez volt az M4-es átfogó fejlesztésén az első alapkőletétel.
Az M4-es további szakaszai így állnak:
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.