A milliárdos beruházáscsomag lokális sebességkorlátozásokat szüntet meg a Veszprém megyei vonatközlekedésben.
Elvégezte a régi hídszerkezet kiemelését az A-Híd Zrt. a Külsővati melletti Veszprémi-csatorna hídján - derült ki a NIF Zrt. közleményéből. A kiemelés után helyére kerülhetett az új felszerkezet. A bontási és építési munkák miatt szombatig vágányzár volt érvényben Győr-Celldömölk 10-es vasútvonalon, Vinár és Celldömölk állomások között.
Ahogy azt korábban megírtuk, a Veszprém megyei településen, a Veszprémi-csatorna vasúti átkelője egy monolit vasbeton lemezhidat kap a régi elbontása után.
A mostani vágányzár időszaka alatt végezték el az új hídszerkezet kibetonozását, elkészült a háttöltés, az oldaltöltés és a töltéslezáró kúp, megtörtént a kapcsolódó közművezetékek kiépítése is.
A híd átépítésével megszűnnek a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások, ami jelentős mértékben növeli a vonatok gyorsaságát.
A beruházás része annak az egymilliárd forintos fejlesztésnek, melynek keretében a külsővati híd mellett további beruházásokat végez ez el az A-Híd Zrt.:
Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok között van.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.