A milliárdos beruházáscsomag lokális sebességkorlátozásokat szüntet meg a Veszprém megyei vonatközlekedésben.
Elvégezte a régi hídszerkezet kiemelését az A-Híd Zrt. a Külsővati melletti Veszprémi-csatorna hídján - derült ki a NIF Zrt. közleményéből. A kiemelés után helyére kerülhetett az új felszerkezet. A bontási és építési munkák miatt szombatig vágányzár volt érvényben Győr-Celldömölk 10-es vasútvonalon, Vinár és Celldömölk állomások között.
Ahogy azt korábban megírtuk, a Veszprém megyei településen, a Veszprémi-csatorna vasúti átkelője egy monolit vasbeton lemezhidat kap a régi elbontása után.
A mostani vágányzár időszaka alatt végezték el az új hídszerkezet kibetonozását, elkészült a háttöltés, az oldaltöltés és a töltéslezáró kúp, megtörtént a kapcsolódó közművezetékek kiépítése is.
A híd átépítésével megszűnnek a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások, ami jelentős mértékben növeli a vonatok gyorsaságát.
A beruházás része annak az egymilliárd forintos fejlesztésnek, melynek keretében a külsővati híd mellett további beruházásokat végez ez el az A-Híd Zrt.:
Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok között van.
"Mozgalmas esztendőt hagytunk magunk mögött és komoly feladatok várnak ránk 2025-ben is" – fogalmazott Rákóczi Péter. A Paks II. Zrt. kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy a terület-előkészítést az alapozási munkák váltják fel.
A KÉSZ Csoport csatlakozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium irányítása alatt működő Magyar Diplomáciai Akadémia oktatási intézmény Corporate Diplomacy Programjához, amely a nemzetközi kapcsolatok és üzleti lehetőségek fejlesztését szolgálja. Az együttműködés keretében a KÉSZ Csoport munkatársai diplomáciai képzéseken és szakmai rendezvényeken vehetnek részt, támogatva ezzel a vállalat nemzetközi versenyképességét.