A milliárdos beruházáscsomag lokális sebességkorlátozásokat szüntet meg a Veszprém megyei vonatközlekedésben.
Elvégezte a régi hídszerkezet kiemelését az A-Híd Zrt. a Külsővati melletti Veszprémi-csatorna hídján - derült ki a NIF Zrt. közleményéből. A kiemelés után helyére kerülhetett az új felszerkezet. A bontási és építési munkák miatt szombatig vágányzár volt érvényben Győr-Celldömölk 10-es vasútvonalon, Vinár és Celldömölk állomások között.
Ahogy azt korábban megírtuk, a Veszprém megyei településen, a Veszprémi-csatorna vasúti átkelője egy monolit vasbeton lemezhidat kap a régi elbontása után.
A mostani vágányzár időszaka alatt végezték el az új hídszerkezet kibetonozását, elkészült a háttöltés, az oldaltöltés és a töltéslezáró kúp, megtörtént a kapcsolódó közművezetékek kiépítése is.
A híd átépítésével megszűnnek a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások, ami jelentős mértékben növeli a vonatok gyorsaságát.
A beruházás része annak az egymilliárd forintos fejlesztésnek, melynek keretében a külsővati híd mellett további beruházásokat végez ez el az A-Híd Zrt.:
Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok között van.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.