Többek között Kelenföldtől Balatonszentgyörgyig, Fonyódtól Kaposvárig megújultak vonalak és állomások, miközben jelenleg is folyik az északi parti szakasz villamosítása.
A nyári vasúti menetrend elindítása és a megújult Utasellátó szolgálat indulása alkalmából tartott sajtótákékoztatót a MÁV vezetősége a Déli Pályaudvarban pénteken. A menetrend bevezetésével gyakoribbak lesznek a balatoni járatok – emelték ki.
A Balaton-fókuszú eseményen Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kitért az elmúlt tíz év a fővárost és a magyar tengert összekötő vasúti fejlesztéseire is, melyeket figyelemfelkeltő számokkal illusztrált: az elmúlt 10 évben csaknem 300 milliárd forint értékű fejlesztést hajtottak végre a Balaton környékén, ezeknek köszönhetően Kelenföld és Balatonszentgyörgy, valamint Fonyód és Kaposvár között is megújult a pályaszakasz.
Mint lapunk korábban megírta, a jelentős fejlesztéseket Kelenföld és Százhalombatta között a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. végezte el az elmúlt években, a százhalombattai vasútállomást egy külön projektben pedig a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. újította fel. Még a 2010-es évek elején a főváros és a Balaton között dolgozott az SZCKM-2008 Konzorcium is, a déli Balaton-parti szakaszokat pedig az R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta társulás kivitelezte. A beruházói szerepet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi el.
A dél-balatoni vasútvonal átalakítása 2021 nyarára lesz teljesen kész, ezen belül több helyen megújulnak az állomások, P+R parkolók létesülnek és egységes utastájékoztató rendszert építenek ki. Emellett még az R-Kord és a Vasútvill Kft. társulása dolgozik az északi-parti, Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakasz villamosításán és állomásain és tervezik a vonal további szakaszainak fejlesztését is – erről a fejlesztéssorozatról is rendszeresen beszámol a magyarepitok.hu.
Homolya Róbert felszólalásban kiemelte:
a fejlesztések a versenyképes menetidő kialakítását szolgálják. Példaként említette, hogy a 10 évvel ezelőttihez képest Budapest és Keszthely között már 1 óra 20 perccel csökkent a menetidő.
Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, a fővárosból az utasok a Déli pályaudvar és Kelenföld után már a Kökiből és a Keleti pályaudvarról is elérik a Balatont, a térségbe tartó vonatokon a tavalyihoz hasonlóan, idén is 1,6 millió utasra számítanak.
A cégvezető szólt arról is, hogy az utasok igényeihez igazodva idén nyáron is lesz az étkezőkocsi-szolgáltatás a Balatonnál. Az Utasellátó a nyári menetrend időszakában minden nap elérhető lesz az utasok számára a Déli pályaudvar és Keszthely között közlekedő Balaton expressz vonatokon. Újdonság az idén, hogy bővülnek a készpénzmentes fizetési lehetőségek: a bankkártyák mellett már SZÉP-kártyával is lehet fizetni az étkezőkocsikban.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.