Indul a tervezés az északi part keszthelyi szakaszán; a balatonfüredi szakasz kivitelezését szeptemberben pörgeti fel újra az R-Kord és a Vasútvill.
Idén megkezdődik a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításának tervezése – derült ki a Magyar Nemzet cikkéből. A lap összegzése a Balaton teljes északi partját érintő fejlesztésről szól, amely során Szabadbattyántól egészen Keszthelyig villamosítják a pályát. A munka első üteme már előrehaladott állapotban van: legutóbb ebben a cikkünkben számoltunk be a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakaszról, amely az R-Kord Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma által újul meg, a műszaki ellenőri feladatokat pedig a Főber Zrt. látja el.
A cikk Kikina Artúrra, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatójára hivatkozva közli, hogy az első szakaszon a munka tekintettel a szezonra nyáron szünetel, a következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan szeptember végén kezdődik. A kivitelezés 2021 tavaszán fejeződik be.
A több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést. A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások megszűnnek.
Az összegzés a fejlesztés további okaira is kitér, ebből kiderül, a júliusi és augusztusi hétvégeken ellehetetlenül a közlekedés: dugóban állnak az autók, és a vonatokon gombostűt sem lehet leejteni.
A megoldást a felújítás és villamosítás hozhatja, mely lehetővé teszi, hogy a Balaton mellé vezényeljék a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatokat. „Ez a déli parton már jól működik az ottani korszerűsítés után, a Flirtökkel kiszolgált gyorsvonatok akár egy óra alatt leérnek a Déli pályaudvarról Siófokra” – áll a cikkben.
A felújítás további hozadéka, hogy a villamos vontatásnak köszönhetően csökkenhet az eljutási idő a Balatonhoz, emellett a nyári hőségben a légkondicionált motorvonatok jobb körülményeket biztosítanak. A villanyvonatok ráadásul környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.