Az R-Kord és a Vasútvill konzorciuma 55 kilométeren dolgozik a Szabadbattyán-Balatonfüred pályán.
A koronavírus okozta helyzet nem befolyásolja a Balaton északi partján futó vasútvonal villamosítási munkáit – tájékoztat a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A Szabadbattyán-Tapolca közötti 55 kilométer kivitelezése az ütemtervnek megfelelően halad, elkészült a csittényhegyi (balatonakarattyai) alagút pályájának korszerűsítése, illetve Balatonfűzfő állomás végleges vágányképe.
A fejlesztés során nemcsak a villamosítással egybekötött átépítés, hanem több Balatonfűzfőn kívül még Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomásait is modernizálják. Többek között 55 cm magas, akadálymentes peronokat építenek, valamint korszerű térvilágítást és hangos utastájékoztató berendezéseket is telepítenek. A projekten az R-Kord Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma dolgozik.
Most az észak-balatoni szakasz egyetlen alagútjáról közölte a NIF, hogy április végére befejeződtek az 1909-ben átadott, 96 méter hosszú alagút átépítési munkái. A vasúti pályát 20-40 cm-rel süllyesztették le a szakemberek, annak érdekében, hogy az alagútban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően kiépülhessen, valamint korszerű betonlemezes felépítményt építettek az alagút teljes hosszában.
Balatonfűzfő állomáson is jelentős változások történtek: a kihasználatlan vágányok elbontásával és az új vágányok építésével a korábbitól teljesen eltérő vágánykép alakult ki. Az április 30-i ideiglenes forgalomba helyezést követően akadálymentes peronok várják az utazóközönséget. Az esőbeállók készre szerelése, a peronbútorzat telepítése, a teljes körű tereprendezési és padkaépítési feladatok elvégzése pedig a 2021 tavaszán esedékes műszaki átadásra várható.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.