A cégcsoport egy professzionális burkolatmarógéppel bővítette gépparkját, amely 3D automata szintezőrendszerrel is rendelkezik és jól illeszkedik a meglévő finisherekhez.
Hazánk vezető mélyépítő vállalataként a Duna Aszfalt Kft. tisztában van azzal, hogy a jövő útjaihoz és hídjaihoz, valamint a minőségi, precíz és gyors munkához elengedhetetlen a fejlett technológia és az innovációs megoldások alkalmazása.
A cégcsoport innovációs törekvéseinek megvalósítása 2018-ban kezdődött, majd Magyarországon elsőként a Duna Aszfaltnál alkalmazták a 3D-szintvezérelt aszfalt- és betonfinishert. „A BIM bevezetésének előkészítésével együtt a 3D-felmérések felé is nyitott a vállalat, így a dróntechnológia lehetőségeinek vizsgálata már a mindennapos munka részét képezi” ‑ említette meg Vass Imre geodéta, a 3D-felmérési módszerek szakértője.
A jövőbe mutató fejlesztések újabb lépcsőjét jelenti egy 3D-maró szintvezérlési rendszerének mostani beszerzése is, melyet a drónok és egyéb eszközök, szoftverek megvétele mellett a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból meghirdetett pályázati forrás felhasználásával fedez a cégcsoport.
A vállalkozások versenyképességének javítása piacorientált kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatásával témájú pályázattal most beszerzésére került szintvezérlési rendszert egy Wirtgen W210i típusú maróra szerelték fel. Bár a vezérlés további, mindenre kiterjedő tesztelése és a kivitelezési folyamatok a projekt későbbi szakaszában valósulnak majd meg, az új technológia már az első próbán bizonyított.
„A mai útépítések és útfelújítások során kikerülhetetlen gép a burkolatmarógép, hisz a pályaszerkezetek pontos, gyors, gazdaságos bontásához ezek ma a legkorszerűbb eszközök”
– mesélte Gellért Miklós építésvezető az új beszerzés kapcsán.
A Duna Cégcsoport meglévő gépparkját bővítette tovább a német Wirtgen gyár egyik legújabb fejlesztésével. A 2020 júniusában vásárolt nagymaró egy minden szempontból professzionális burkolatmarógép. Rendkívül erős és gazdaságos Cummins QSL9 motorral, rengeteg innovatív kiegészítővel rendelkezik, mely a precíz munkavégzést nagyban elősegíti.
„A sok hasznos extra közül kiemelendő és talán a legfontosabb, hogy a gép rendelkezik a 3D automata szintezőrendszerrel, mellyel jól illeszkedik a cégnél már sikeresen alkalmazott, szintén ezzel a rendszerrel működő finisherekhez” – fűzte hozzá Fatér Gábor a cégcsoport 3D vezérlésű munkagépeinek szakértője.
A Wirtgen marógép főbb jellemzői:
A Duna Aszfalt felismerte, hogy a mélyépítési munkafolyamatok automatizálásával, digitalizálásával és optimalizálásával biztosítható a piacvezető pozíció, és ezek a beszerzések mutatják a hosszútávú gondolkodást, a minőség iránti elkötelezettséget is, így tervben vannak a további beszerzések is.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.