A portfólió folyamatos bővítése, a nagytudású, elkötelezett csapat és a jövő tudatos tervezése együttesen adják a KÉSZ Csoport magabiztos helyét az építőiparban. Az 1982-ben alapított cég nevéhez mára számos ikonikus épület fűződik. Vida Tamás, a cégcsoport vezérigazgatója 24.hu-n megjelent interjúját szemléztük.
Noha a KÉSZ Csoport erőssége az acélszerkezet-gyártás és -szerelés, a vállalat az elmúlt évtizedekben folyamatosan arra törekedett, hogy minél szélesebb körű palettával vívja ki megérdemelt helyét a piacon. Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója a 24.hu-nak adott interjújában értékelte az elmúlt időszakot.
Kiemelte azt a növekedési ívet, amelyet a KÉSZ Csoport a négy évtized alatt eddig leírt. A Varga Mihály által 40 éve Kiskunhalason alapított kétfős gmk-ból mára a hazai piacon meghatározó, és a nemzetközi porondon is egyre erőteljesebben megjelenő, széleskörű szolgáltatási palettával rendelkező vállalatcsoporttá vált. Külföldi leányvállalataikkal együtt mintegy 2500 munkatársuk van.
„Az évek során a portfólió folyamatos bővítése mellett egyre több területen erősítettük és stabilizáltuk jelenlétünket. Ma a fő fókuszt jelentő építőipari és technológiai ágazatokon – így a generálkivitelezésen, tervezésen, acélszerkezet-gyártáson és szerelésen, épületburok megoldásokon, ipari technológiákon, valamint villamosipari megoldásokon – túl a szálloda- és vendéglátóipar, a vízépítés, szállítmányozás, flottamenedzsment, vagy éppen az energetika területén nyújtunk szolgáltatásokat és megoldásokat megrendelőinknek”
– részletezte a vállalat sokoldalúságát a vezérigazgató.
A KÉSZ csoport fő profilját, az acélszerkezet-gyártást és -szerelést a Dagály Aréna, a Puskás Ferenc Stadion, vagy a most épülő Nemzeti Atlétikai Stadion impozáns és komoly szaktudást igénylő acélszerkezetei mutatják. Emellett egyre hosszabb az olyan épületek listája, amelyekben a KÉSZ változatosan tudta megmutatni adottságait. Ilyen például a Szent Mihály templom felújítása Kolozsváron, vagy ugyanitt az eredetileg kórháznak szánt Hexagon Offices elnevezésű irodaház fejlesztése, vagy akár a ferihegyi SkyCourt megépítése.
„Ezekkel hisszük, hogy valóban maradandót alkottunk és értéket teremtettünk, még az unokáink is élvezni és használni fogják az általunk épített épületeket, tereket. A kecskeméti Four Points by Sheraton azért áll közel a szívemhez, mert ezzel egy új ágazatba, a szállodafejlesztésbe léptünk be, ráadásul ezt a projektet még a jelenlegi pozíciómat megelőző feladatkörben, üzletfejlesztési menedzserként felügyeltem” – emelte ki Vida Tamás, aki hozzátette, hogy a cégcsoport kerek születésnapjára azokat a „leg”-eket is összesítették, amelyekben közreműködtek. Az eddigi
A KÉSZ Csoportnak jelenleg – Magyarországot is beleértve – öt országban vannak érdekeltségei és leányvállalatai, céljuk, hogy folyamatos kapacitásnöveléssel tovább erősítsék nemzetközi jelenlétüket.
Ugyan jelenleg komoly kihívások nehezítik meg a gazdaság és az építőipar életét, a vezérigazgató bizakodó a következő 2-3 évvel kapcsolatban.
„Az egyre nehezebbé váló gazdasági helyzet ellenére stabil alapokon áll a vállalat, ennek köszönhetően, bár óvatosabb előrejelzéssel, de megbízható árbevételre számítunk. Nyitottak vagyunk az újdonságokra, folyamatosan figyeljük a piaci lehetőségeket és igyekszünk előre tervezni minden téren, még a jelenlegi helyzetben is. Elkötelezettek vagyunk az értékrend alapú együttműködés és partnerség, valamint az erőforrás-fókuszú működés és a folyamatos fejlődés, innováció mellett” – támasztja alá a vezérigazgató.
Vida Tamás a 24.hu kérdésére kifejtette:
az építőipar jelene már a digitalizáció, az adatok fontossága, ami a cégcsoport számára egyfajta gondolkodás- és attitűdváltást is jelent. A BIM alapú működés és megoldások mind széleskörűbb alkalmazása iránti elkötelezettségük abban is segít, hogy fenntarthatóbbá váljon a működésük. Az energiakrízis hatására a jövőben még fontosabbak lesznek a fenntarthatóságot előtérbe helyező, környezettudatos megoldások.
A KÉSZ Csoport sikerei mögött elengedhetetlen egy nagy tudású, kitartó és elkötelezett csapat: hisznek abban, hogy ha a közös munka során úgy működnek, mint egy összeszokott zenekar, akkor valóban jó hangok, harmóniák tudnak születni.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.