A szervezet arra hívta fel a figyelmet, hogy a belváros egyes részeiben a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, vagy csak felárral, mert az utcára szabott önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területet megközelíteni.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerint a főváros közlekedési intézkedései - a kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásai - miatt fokozatosan ellehetetlenül a kiszámítható építőipari kivitelezés és mindez költségemelkedéssel jár.
A szakszövetség az MTI-hez csütörtökön eljuttatott állásfoglalásában felhívta a figyelmet arra, hogy a belváros egyes részeiben a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, vagy csak felárral, mert az utcára szabott önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területet megközelíteni.
Az ÉVOSZ álláspontja szerint a közúti közlekedést korlátozó fővárosi intézkedések gazdasági kihatásai nincsenek kielemezve, ugyanakkor számításaik szerint az építési vállalkozások éves szinten mintegy 50 milliárd forint iparűzési adót fizetnek be a fővárosnak, 100 000 budapesti lakosnak adnak munkát és éves átlagban 2500 milliárd forint értékben végeznek el beépítést.
A főváros költségvetésének valós bevételei közül a legnagyobb összeget a vállalkozási befizetések adják, és az önkormányzati adók mellett a cégek közterülethasználati díjakat fizetnek, behajtási engedélyeket vásárolnak egyre magasabb árakon - írták.
Közölték: az ÉVOSZ tagszervezetei felajánlják szakmai közreműködésüket a fővárosi közlekedési helyzet enyhítését szolgáló alternatív megoldások építészeti megtervezésében, logisztikai rendszerének újragondolásához.
A közleményben jelzik, hogy az ÉVOSZ csatlakozik a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara közös állásfoglalásához, melyben a fővárosi közlekedési intézkedések által okozott problémákra hívják fel a figyelmet.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.