Négy éves munkával hozta létre a Főmterv és a BME a világ egyik első dinamikus forgalomirányítási rendszerét.
2020. április 1-jén kezdődött az ITrafficTools fejlesztése, amelyet 2024. március 29-én, sikeresen lezárt a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – ismertették közleményükben. Mint arról már mi is beszámoltunk, munkájukkal egy valós idejű adatokra épülő közlekedési modellt, illetve szoftvert hoztak létre, amelynek segítségével a forgalomirányítási-beavatkozási stratégiákat eddig soha nem látott pontossággal lehet előre tervezni.
Statikus módszereket használnak a jelenleg létező, forgalmi modell alapú forgalomirányítási rendszerek, amelyeknél a beavatkozási stratégiákat manuálisan kell megadni, de az alkalmazott forgalmi modellek is egyszerűsített dinamikát alkalmaznak.
A Főmterv és a BME projektjének újdonsága, hogy a forgalom folyamatos monitoringjával, a közúti hálózati zavarterjedés-elemzése alapján az adatok real-time kiértékelésével a beavatkozási stratégiákat a szoftver dinamikusan képes kezelni.
A projekt konkrét eredménye egy, a digitálisan összekapcsolt adatrendszereken alapuló szolgáltatás kifejlesztése lett, amely a forgalomirányító központok üzemeltetői és a szakpolitikai, illetve társadalmi döntéshozók számára segít új szemléletű beavatkozási stratégiákat alkotni, valamint azok alkalmazásainak várható hatását előre jelezni.
Az ITrafficTools tehát képes a valós idejű forgalomirányításhoz kötődő beavatkozási stratégia megalkotására és modellezésére.
Prototípusig jutott el a fejlesztés állami pályázat segítségével, amelyet ITrafficTools néven mutattak be hazai és nemzetközi fórumokon. Ennek piaci potenciálját a különböző közútkezelők és önkormányzatok jelentik, Magyarországon és nemzetközi szinten is.
A FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. (konzorciumvezető) és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (konzorciumi tag) konzorciumának keretében támogatási kérelmet nyújtott be a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett 2019-1.1.1-PIACI KFI kódszámú, „Piac vezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása” című pályázati felhívásra.
A „Digitálisan összekapcsolt adatforrásokra alapozott, dinamikus, hangolt és adaptív városi forgalomirányítási rendszer szolgáltatások és beavatkozási, értékelési közlekedéspolitikai eszköztár kifejlesztése” című, 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00330 azonosító számú támogatási kérelmet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásra érdemesnek minősítette. A projekt összköltsége 1.078.951.327 Ft, melyből a vissza nem térítendő támogatás összege 577.443.132 Ft volt.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.