A SZABADICS Ride Company Challenge nemcsak rekordokat döntött, hanem emlékezetes közösségi élménnyé is vált a résztvevők és családtagjaik számára.
Az idén 18. alkalommal megrendezett MAPEI Tour de Zalakaros az ország egyik legnépszerűbb kerékpáros rendezvénye, amin belül június 21-én a Szabadics Ride kap helyet. Ennek a csapatversenynek a lényege, hogy 4-5 fős csapatok letekernek 37 kilométert, és a negyediknek (idei évtől harmadiknak) beérkező ember ideje számít a csapat idejének. Ez azt jelenti, hogy a csapat úgy lehet sikeres, ha egymást segítve összedolgoznak és támogatják a gyengébbet, aki ezáltal jobb eredményt tud elérni, mint amire önállóan képes lett volna.
Az esemény 2017 óta a SZABADICS Építőipari Zrt. támogatásával valósul meg. A Tour de Zalakaros részeként megrendezett SZABADICS Ride Company Challenge mára az ország legnagyobb amatőr kerékpáros csapatversenyévé vált.
Az idei versenyről Szabadics Rolanddal, a SZABADICS operatív igazgatójával beszélgettünk.
„Az idei évben is rendkívül nagy sikernek örvendett a SZABADICS Ride Company Challenge Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk az induló cégek csapataitól, és az utána következő pár napban is több dicsérő üzenetet kaphattunk tőlük, amiket ezúton is köszönünk szépen! A fentiek alapján elmondhatjuk, hogy felülmúltuk a tavalyi évek színvonalát, és egy ideig még élveztük ezt a flow élményt.”
„Az idei versenyünkön összesen 76 csapat állt rajthoz különböző kategóriákban, hogy összemérjék erejüket és kitartásukat. A férfiak profi mezőnyében a K3 TT Team egészen kiemelkedő teljesítményt nyújtott: 46 perc 52 másodperces idejükkel megdöntötték a korábbi pályacsúcsot, négy másodpercet javítva saját eddigi rekordjukon”
– tájékoztatott.
Majd hozzátette: a verseny nem volt mentes a drámától sem: a Kondenz TT Team az időmérés egyes szakaszai alapján megelőzte volna a K3 csapatát, ám egy defekt miatt végül be kellett érniük a második hellyel. Mindez előrevetíti a jövő évi futam izgalmait – szinte biztos, hogy nagy visszavágóra készülnek a kihívók.
A szervezők számára mindig is elsődleges cél volt, hogy a verseny ne csupán a sportteljesítményről szóljon. A megmérettetés épp attól különleges, hogy a csapatok tagjai egymást segítve, egymásért dolgozva érhetik el a sikert. Ahogy a szervezők fogalmaznak: „A legnagyobb öröm számunkra az, amikor látjuk, hogy a résztvevők nem csak versenyeznek, hanem közösséggé kovácsolódnak. Mosollyal, egymást biztatva, együtt érik el a célt – ez az igazi érték.”
Bár az útvonal technikailag nem számít nehéznek – komolyabb emelkedők nélkül, mindenki számára teljesíthető –, az idővel való küzdelem, a saját határok feszegetése teszi igazán izgalmassá a megmérettetést
– tették hozzá.
A vállalat nem titkolt célja, hogy a kerékpáros versenyek világába ne csak a sportolókat, hanem családtagjaikat is bevonják. Ezért idén is kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a kísérők, különösen a gyerekek is jól érezzék magukat a helyszínen. A gyereksarok nagy sikert aratott: színes, kényelmes, árnyékos pihenőzónákkal, babzsákokkal, játékokkal és interaktív programokkal várták a legkisebbeket is.
„Egy ilyen rendezvénynél mindig kihívás, hogyan szólítsuk meg a sportolókon kívül a hozzátartozókat is. De az idei tapasztalatok alapján úgy érezzük, jó irányban haladunk. A jövő évre további családbarát fejlesztéseket tervezünk, hogy még inkább közösségi élménnyé váljon az esemény”
– mondta Szabadics Roland.
További célkitűzések között szerepel, hogy a versenyzők és a családtagok mellett minél több látogatót vonzzanak be a rendezvényre.
A szervezők egyértelmű üzenetet fogalmaztak meg azon a cégek számára is, akik még nem vettek részt a versenyen:
„A SZABADICS Ride Company Challenge nemcsak a fizikai teljesítményről szól, hanem egy olyan esemény, ami mentálisan is feltölt – élményekkel, nevetéssel, közös célokkal. És ez az, ami miatt évről évre egyre többen vesznek részt rajta. Mindenképpen próbálják ki a versenyünket, hiszen ahogy mondani szokták: a sport összehozza az embereket, így látjuk ezt mi is.”
A ÉVOSZ az új 3 százalékos államilag támogatott ingatlanhitel-bejelentésre reagált.
Várhatóan szeptemberben zárul a felújítási, értékmegőrzési és egyben értékteremtési projekt, amelyről egy nyílt nap alkalmából beszélgettünk Nagy Edittel, a Market Építő Zrt. szponzorációs és CSR-vezetőjével.