Magyar-német kormányzati munkacsoport alakult a közlekedési együttműködés erősítésére.
Közös munkacsoportot alakított a magyar és a német kormányzat a közlekedés és a közlekedési ipar területén folytatott együttműködés erősítésére − mondta Vitézy Dávid, az Innovációs és Minisztérium államtitkára szeptember 20-án Berlinben a legnagyobb európai vasúti közlekedési és közlekedéstechnológiai szakmai vásáron.
A hétfőn kezdődött InnoTranson 56 országból 2834 kiállító vesz részt. A péntekig tartó vásár központi témája a fenntartható mobilitás. A kiállítók minden eddiginél több, 250 új termék és eljárás világpremierjét időzítették a rendezvényre. Ahogy arról már írtunk, lapunk részt vesz a kiállításon, és folyamatosan jelentkezünk friss beszámolókkal.
Az államtitkár Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszterrel folytatott megbeszélése után adott nyilatkozatában kiemelte, hogy
az egyre szorosabb együttműködés hozzájárulhat a többi között annak a tervnek a megvalósításához, hogy hidrogénhajtású motorvonatok álljanak üzembe a nem villamosított magyaroroszági vasútvonalakon. Dolgoznak egyebek mellett azon is, hogy jobban összehangolják a vasúti menetrendeket, és így „egy székben, egy vonaton ülve” lehessen eljutni Budapestről például Párizsba, kihasználva az osztrák, a német és a francia nagysebességű vasúti hálózatot.
Vitézy Dávid az InnoTranson további tárgyalásokat folytatott. Mint mondta, „a vasút a jövő”, a leginkább fenntartható és környezetbarát közlekedési mód, a kormány pedig arra törekszik, hogy a magyar ipar szereplői, köztük a hazai tulajdonú kis- és középvállalkozások és a külföldi tulajdonú cégek is minél inkább bekapcsolódjanak a vasúti járműipar egész Európában kibontakozó „reneszánszába”.
Ismertette, hogy ennek jegyében egyeztetett a berlini vásáron több, Magyarországon tevékenykedő német nagyvállalat, köztük a Knorr Bremse és a Siemens vezetőivel. Hozzátette:
a kormányzat örömmel nyugtázta a Siemens és a hazai tulajdonú Magyar Vagon Zrt. stratégiai megállapodását, amely azt a célt szolgálja, hogy a magyar vasúti járműgyártás korszerű technológiára támaszkodva egyre nagyobb szerephez jusson.
Lapunk továbbra is kint tartózkodik a kiállításon, és hamarosan újabb beszámolóval és bővebb képgalériával folytatjuk tudósításunkat.
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
Tehetséges, munkájuk iránt elkötelezett mérnök hölgyek a vasútépítésben. Ezúttal a Swietelsky Vasúttechnika Kft. két munkatársával, Bödör Katalinnal és Vilics Dórával beszélgettünk pályaválasztásról, szakmai kihívásokról és a női szerepről a mélyépítési területen.