A vasút déli, tehát Új Váralja sor felőli oldalán 149+3 állásos P+R parkoló épül. Emellett 100 darab B+R kerékpártámasz is készül.
Székesfehérvár jelentős közlekedési átformáláson megy keresztül. A vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztéséről és P+R parkolók kialakításáról ebben a cikkünkben olvashatnak részletesebben, azonban az anyag nem fedi le az összes kapcsolódó fejlesztést.
Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere most Facebook bejegyzésben tett közzé egy még további elemeket tartalmazó listát, amelyeken most hamarosan kivitelezés indul el a város közlekedésének előre lépése érdekében. Mint írja,
folytatódik a vasútállomás fejlesztése, 152 új parkolóhely épül.
A vasútállomás gyalogos felüljárója 2021 végén készült el, lehetővé téve a peronok elérését a főépület érintése nélkül. A következő napokban és hetekben induló, az állam által koordinált és finanszírozott fejlesztés jelentősen megnöveli ennek a felüljárónak a jelentőségét, ugyanis
a vasút déli, tehát Új Váralja sor felőli oldalán 149+3 állásos P+R parkoló épül. Emellett 100 darab B+R kerékpártámasz is készül.
A felüljáróhoz személyliftek is épülnek, mind az északi, mind a déli oldalon – folytatódik a bejegyzés. A déli oldal parkolóinak megközelíthetősége érdekében felújítják a Déli Vasút utcát, emellett kiépül a közvilágítás és lesz növénytelepítés is. A beruházás - terv szerint - az idei év végére el is készül.
Mivel hamarosan elkészül a déli összekötő út is, ezért különösen nagy jelentősége van ennek a projektnek:
"jövőre a vasútállomás megközelítéséhez, a P+R parkoláshoz már nem kell mindenképp eljutni a Béke térre a forgalmas csomópontokon keresztül, hiszen könnyen és gyorsan, alternatív útvonalon elérhető lesz a vasútállomás a déli és keleti városrészekből."
A déli összekötő út a Juharfa utca és a Köles utca közötti nyomvonalon épül, a fejlesztés keretében 1050 méter út kerül felújításra, 4085 méter új út épül, valamint 5226 méternyi csapadékvíz-elvezető létesítményt és 4418 méternyi kerékpárutat hoznak létre. A projekt célja, hogy hatékonyabb átjárást biztosítson Székesfehérvár ipari területei és városrészei között – írta korábban a szekesfehervar.hu.
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
Tehetséges, munkájuk iránt elkötelezett mérnök hölgyek a vasútépítésben. Ezúttal a Swietelsky Vasúttechnika Kft. két munkatársával, Bödör Katalinnal és Vilics Dórával beszélgettünk pályaválasztásról, szakmai kihívásokról és a női szerepről a mélyépítési területen.