A STRABAG a kivitelezés során nagy hangsúly helyez arra, hogy a bontott elemek számára megfelelő alternatívát találjon.
A fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap az építőiparban is. A kivitelezők törekednek ökológiai lábnyomuk csökkentésére, a vállalatokon belül környezetvédelmi szakembereket foglalkoztatnak, vagy gyakran egész részlegek, osztályok felügyelik a környezetvédelmi irányelvek betartását egy-egy projekt során.
A STRABAG Facebook oldalán közzétett bejegyzése szerint a vállalat szintén kiemelt feladatának tekinti a környezettudatos építkezést. A posztban szereplő videóban a Stuttgart 21 projektről adtak tájékoztatást.
Eszerint egy betonfalhoz összesen három falat kell építeni: a tényleges betonfal mellett két fából készült is épül, amelyeket az építkezés után el kell bontani. A stuttgarti főpályaudvar projektje esetében ez körülbelül 5000 köbméter keresztlemezes faanyagot jelentett zsaluelemeinek formájában. A betonfalak elkészültek, és a zsaluzatot elbontották. A bontott anyagok számára azonban megfelelőbb alternatívát találnak a szeméttelepre történő szállításnál.
A faelemek egy részét szigetelő anyaggá alakítják át, vagy termikus újrahasznosításra küldik, emellett egy kutatási projektben számos partnerrel közösen vizsgálják a faelemek újrahasznosításának további lehetőségeit. A zsaluzat így új életre kelhet, és például kiváló minőségű építőelemként újra felhasználható.
Már több alkalommal is írtunk a Stuttgart 21 közlekedés- és városfejlesztési projektről, mely a stuttgarti vasúti csomópont teljes átépítését és újjászervezését tartalmazza. Az átalakítás központi eleme a stuttgarti főpályaudvar átépítése 17 vágányos fejpályaudvarból 8 vágányos földalatti átmenő pályaudvarrá. Ehhez minden irányból ki kell építeni a csatlakozó vonalakat is, amelyeket többnyire nagy sebességet lehetővé tevő alagutakban vezetnek.
Mára elkészült a projekthez kapcsolódó Wendlingen–Ulm vasútvonal, ahol 60 kilométer hosszú modern, nagysebességű vasútvonalat építettek ki, a szakaszon összesen 27 kilométer hosszú, hegyeket átszelő alagutak kialakításával.
Ennek a nagyszabású projektnek a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei is részesei voltak. Az anyacég meghívására a vállalat szakemberei 85 méter magas Filstal hídon építettek be acélelemeket a megépült vasúti pályán. Az egységeket a vállalat celldömölki üzemében gyártották. Stábunk követte az acélelemek útját Németországba, és lenyűgöző felvételeken mutattuk be a festői környezetből kiemelkedő völgyhidat és az ott folyó munkát.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.