2024.05.25, Szombat
Stuttgart 21: A vasúti óriásprojekt során is kiemelten kezelik a fenntarthatóságot
Wendlingen és Ulm közötti vasúti fejlesztés 2022. júliusi felvételek

Stuttgart 21: A vasúti óriásprojekt során is kiemelten kezelik a fenntarthatóságot

magyarepitok.hu, wikipedia

2023.07.18. 07:30 - Kolinek Nóra

A STRABAG a kivitelezés során nagy hangsúly helyez arra, hogy a bontott elemek számára megfelelő alternatívát találjon.

Hirdetés

A fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap az építőiparban is. A kivitelezők törekednek ökológiai lábnyomuk csökkentésére, a vállalatokon belül környezetvédelmi szakembereket foglalkoztatnak, vagy gyakran egész részlegek, osztályok felügyelik a környezetvédelmi irányelvek betartását egy-egy projekt során.

A STRABAG Facebook oldalán közzétett bejegyzése szerint a vállalat szintén kiemelt feladatának tekinti a környezettudatos építkezést. A posztban szereplő videóban a Stuttgart 21 projektről adtak tájékoztatást.

 

Eszerint egy betonfalhoz összesen három falat kell építeni: a tényleges betonfal mellett két fából készült is épül, amelyeket az építkezés után el kell bontani. A stuttgarti főpályaudvar projektje esetében ez körülbelül 5000 köbméter keresztlemezes faanyagot jelentett zsaluelemeinek formájában. A betonfalak elkészültek, és a zsaluzatot elbontották. A bontott anyagok számára azonban megfelelőbb alternatívát találnak a szeméttelepre történő szállításnál.

A faelemek egy részét szigetelő anyaggá alakítják át, vagy termikus újrahasznosításra küldik, emellett egy kutatási projektben számos partnerrel közösen vizsgálják a faelemek újrahasznosításának további lehetőségeit. A zsaluzat így új életre kelhet, és például kiváló minőségű építőelemként újra felhasználható.

Wendlingen és Ulm közötti vasúti fejlesztés 2022. júliusi felvételek

A nagysebességű vasútvonal kiépítésében magyar szakemberek is közreműködtek

Már több alkalommal is írtunk a Stuttgart 21 közlekedés- és városfejlesztési projektről, mely a stuttgarti vasúti csomópont teljes átépítését és újjászervezését tartalmazza. Az átalakítás központi eleme a stuttgarti főpályaudvar átépítése 17 vágányos fejpályaudvarból 8 vágányos földalatti átmenő pályaudvarrá. Ehhez minden irányból ki kell építeni a csatlakozó vonalakat is, amelyeket többnyire nagy sebességet lehetővé tevő alagutakban vezetnek.

Mára elkészült a projekthez kapcsolódó Wendlingen–Ulm vasútvonal, ahol 60 kilométer hosszú modern, nagysebességű vasútvonalat építettek ki, a szakaszon összesen 27 kilométer hosszú, hegyeket átszelő alagutak kialakításával.

Acélelemek beépítése a Filstal hídon

Ennek a nagyszabású projektnek a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei is részesei voltak. Az anyacég meghívására a vállalat szakemberei 85 méter magas Filstal hídon építettek be acélelemeket a megépült vasúti pályán. Az egységeket a vállalat celldömölki üzemében gyártották. Stábunk követte az acélelemek útját Németországba, és lenyűgöző felvételeken mutattuk be a festői környezetből kiemelkedő völgyhidat és az ott folyó munkát.

Galéria

Kötött pályaStrabagSwietelsky Vasúttechnika Kft.Stuttgart21fenntarthatóságfenntartható építési megoldásokvasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés