A Győr közelében található Abda és Szolnok között tervezett vasútvonal az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lehet.
A Magyar Vasúti Egyesület a TED-en kihirdette a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonalra idén kiírt közbeszerzés végeredményét. A hirdetmény szerint a nyertes TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. feladata
A hirdetményből kiderül, két tervezett nyomvonalsávra is el kell végezni a nyertesnek a környezeti vizsgálatokat a feltárt kockázatok csökkentése érdekében. A Győr közelében található Abda és Szolnok közötti vasútvonal a kiírás szerint az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lenne.
Ahogy az a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület korábbi közleményéből is kiderült, a magyar vasúthálózaton Budapest, mint fő vasúti csomópont jelentős szűk keresztmetszetet képez mind a nemzetközi, mind a hazai személy- és áruforgalom szempontjából.
A V0 tervezett vasútvonal ennek megfelelően versenyképes vasúti teherszállítási kapcsolatot teremtene a túlzsúfolt budapesti és agglomerációs vasúthálózat elkerülésével, megfelelve a TEN-T hálózatra előírt paramétereknek.
A dunántúli és alföldi területeket egyaránt átszelő leendő Szolnok−Kecskemét−Székesfehérvár−Győr nyomvonalsávú vasútvonalon egy új vasúti Duna-híd megépítése is szükséges lesz.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.
A munkálatokat a biztonságos és megfelelő üzemeltetés, valamint a pálya teherbírása és a sebességkorlátozás megszűntetése érdekében szükséges elvégezni.