A Győr közelében található Abda és Szolnok között tervezett vasútvonal az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lehet.
A Magyar Vasúti Egyesület a TED-en kihirdette a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonalra idén kiírt közbeszerzés végeredményét. A hirdetmény szerint a nyertes TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. feladata
A hirdetményből kiderül, két tervezett nyomvonalsávra is el kell végezni a nyertesnek a környezeti vizsgálatokat a feltárt kockázatok csökkentése érdekében. A Győr közelében található Abda és Szolnok közötti vasútvonal a kiírás szerint az egyik nyomvonal esetében 330 kilométer, míg a másik esetben 340 kilométer hosszú lenne.
Ahogy az a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület korábbi közleményéből is kiderült, a magyar vasúthálózaton Budapest, mint fő vasúti csomópont jelentős szűk keresztmetszetet képez mind a nemzetközi, mind a hazai személy- és áruforgalom szempontjából.
A V0 tervezett vasútvonal ennek megfelelően versenyképes vasúti teherszállítási kapcsolatot teremtene a túlzsúfolt budapesti és agglomerációs vasúthálózat elkerülésével, megfelelve a TEN-T hálózatra előírt paramétereknek.
A dunántúli és alföldi területeket egyaránt átszelő leendő Szolnok−Kecskemét−Székesfehérvár−Győr nyomvonalsávú vasútvonalon egy új vasúti Duna-híd megépítése is szükséges lesz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.