A BKV összesen 27 mozgólépcsőt cserélne és 8 ferdeliftet építene be; a 21 milliárd forintos program finanszírozója az Európai Fejlesztési Bank.
“Itt az ideje, hogy az M3 akadálymentesítése után az M2 metróvonal is teljes mértékben akadálymentes legyen” - idézte Karácsony Gergely főpolgármestert a budapest.hu.
A projekt keretében a BKV 8 állomáson 27 mozgólépcsőt cserélne és 8 ferdeliftet építene be. A program jelenleg becsült összköltsége 21 milliárd forint, finanszírozója az Európai Fejlesztési Bank.
A közlemény emlékeztet: az M2-es Budapest második legforgalmasabb metróvonala, naponta 300 ezer ember használja. A 11 megállóhely közül jelenleg ugyanakkor csak 3 akadálymentes.
A több mint húsz évvel ezelőtti felújításból költségcsökkentési okokból kimaradt a mozgólépcsők teljes körű cseréje is: így öt állomáson mára már 50 évnél idősebb, szovjet gyártmányú, nagy energiafelhasználású mozgólépcsők üzemelnek. Három állomáson a 80-as évek végén ugyan új mozgólépcsőket építettek be, de ezek felújítása is időszerű.
Az új, korszerű mozgólépcsők üzemeltetésével a BKV jelentős mértékben takarítana meg energiaköltségeket, ezek, más energiahatékonysági lépésekkel együtt, a fejlesztési forrás finanszírozását is megalapozzák. “Mivel a régi korszerűtlen mozgólépcsők helyett új energiatakarékos mozgólépcsők lennének, így a beruházás közel 30 százalékos energiamegtakarítást eredményezne, amely hozzájárul a jövőbeni működési költségek csökkentéséhez” - fogalmazott Karácsony Gergely főpolgármester.
A projekt részleteit kidolgozta a BKV, az európai forráshoz való hozzáféréshez azonban a hatályos jogszabályok szerint a kormány engedélye szükséges. “A Fővárosi Közgyűlés januári ülésén döntünk ennek a csomagnak a támogatásáról és remélem, hogy az akadálymentesítés igazi nemzeti üggyé válik, és ezt a kormány is annak tekinti” - jelentette be a főpolgármester.
A Főváros Közgyűlés az aláírt finanszírozási megállapodás ismeretében dönthet majd a megállapodás feltételeinek elfogadásáról, valamint a kormányzati jóváhagyást kezdeményező eljárás megindításáról. “Az esélyegyenlőség megteremtése, a fogyatékossággal élő emberek közlekedési feltételeinek javítása nem egyszerűen fejlesztés, hanem civilizációs kérdés. Budapesten mindenki teljes joggal várja el, hogy méltó módon, önállóan, akadályok nélkül tudja használni a város szolgáltatásait” - jelentette ki korábban Karácsony Gergely.
További fejlesztések Szolnokra hozataláról is tárgyalnak.
A főváros, az agglomeráció és az ország közlekedése is átalakul a Déli Körvasút megépítésének köszönhetően. Részletesen bemutatjuk a projektet és az elmúlt év munkálatait.