Többek közt megújult a meglévő vasúti pálya, és megépült az új második vágány a 120-as számú vasútvonalon Békéscsaba és Lőkösháza között.
A lőkösházi vasútállomáson átadták a Békéscsaba és a határ menti település között megvalósult vasúti vonalszakasz-fejlesztést. Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök is részt vett.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését a BL 2020 Konzorcium kivitelezte, amelynek vezetője a STRABAG Rail Kft., másik tagja pedig a V-Híd Zrt. A biztosítóberendezések telepítése és a felsővezeték-hálózat korszerűsítése a teljes vonalszakaszon a STRABAG Rail Kft. feladata volt.
A beruházás során közel 30 kilométeren korszerűsítették a 120-as számú vasútvonalat Békéscsaba és Lőkösháza között. Az európai uniós forrásból megvalósult fejlesztés 2021 decemberében rajtolt el: a közel négy éves projektben megújult a meglévő vasúti pálya, megépült az új második vágány, továbbá biztosítóberendezési és távközlési munkákat hajtottak végre.
Az átfogó fejlesztés egyik legnagyobb jelentősége, hogy a munkálatok lezárásával nem maradt több egyvágányú szakasz az egyik legfontosabb hazai vasúti folyosót képező 120-as vonalon.
A keddi átadón Orbán Viktor miniszterelnök beszédében felhívta rá a figyelmet: az elkészülő fejlesztéseknek - köztük a ma átadott szakasznak - köszönhetően összességében öt órával rövidül majd le a Budapesttől Brassóig, a Kárpátok lábáig tartó út. Szavaiból kiderült, a román oldalon is építik a Brassóig tartó szakaszt; ugyanakkor utalt a közel 60 km-es Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszra is, amelynek mérnöki és műszaki ellenőri feladatára nemrég írták ki a közbeszerzést.
-további részletek később-
A Mecsekalja-Cserkút állomáson is elkezdik a pálya felújítását, valamint Pécs és Mecsekalja-Cserkút között 1300 méteren ívkorrekciót, síncseréket végeznek.
Az Hungrail meghatározó éves rendezvényén az ágazat minden szegmense részt vett.