2025.09.23, Kedd
Nagyot lépett előre a hazai vasútfejlesztés: átadták a román határig megújult 30 kilométeres szakaszt - fotók
Fotók: Varga-Fekete Dániel/magyarepitok.hu

Nagyot lépett előre a hazai vasútfejlesztés: átadták a román határig megújult 30 kilométeres szakaszt - fotók

magyarepitok.hu

2025.09.23. 13:35 - Hegedűs Gergely

Többek közt megújult a meglévő vasúti pálya, és megépült az új második vágány a 120-as számú vasútvonalon Békéscsaba és Lőkösháza között.

Hirdetés

A lőkösházi vasútállomáson átadták a Békéscsaba és a határ menti település között megvalósult vasúti vonalszakasz-fejlesztést. Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök is részt vett.

Fotók: Varga-Fekete Dániel/magyarepitok.hu


Az utolsó egyvágányú szakasz is megszűnt az egyik legfontosabb hazai vasúti folyosón

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését a BL 2020 Konzorcium kivitelezte, amelynek vezetője a STRABAG Rail Kft., másik tagja pedig a V-Híd Zrt. A biztosítóberendezések telepítése és a felsővezeték-hálózat korszerűsítése a teljes vonalszakaszon a STRABAG Rail Kft. feladata volt.

A beruházás során közel 30 kilométeren korszerűsítették a 120-as számú vasútvonalat Békéscsaba és Lőkösháza között. Az európai uniós forrásból megvalósult fejlesztés 2021 decemberében rajtolt el: a közel négy éves projektben megújult a meglévő vasúti pálya, megépült az új második vágány, továbbá biztosítóberendezési és távközlési munkákat hajtottak végre.

Az átfogó fejlesztés egyik legnagyobb jelentősége, hogy a munkálatok lezárásával nem maradt több egyvágányú szakasz az egyik legfontosabb hazai vasúti folyosót képező 120-as vonalon.


A román oldalon is zajlik a fejlesztés

A keddi átadón Orbán Viktor miniszterelnök beszédében felhívta rá a figyelmet: az elkészülő fejlesztéseknek - köztük a ma átadott szakasznak - köszönhetően összességében öt órával rövidül majd le a Budapesttől Brassóig, a Kárpátok lábáig tartó út. Szavaiból kiderült, a román oldalon is építik a Brassóig tartó szakaszt; ugyanakkor utalt a közel 60 km-es Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszra is, amelynek mérnöki és műszaki ellenőri feladatára nemrég írták ki a közbeszerzést.

-további részletek később-

Galéria

Kötött pályaStrabagV-Híd Építő Zrt.LökösházaBékéscsabaMÁVvasútfejlesztésÉpítési és Közlekedési Minisztérium

Hírlevél

Hirdetés