2025.12.12, Péntek
Történelmi pillanat az osztrák közlekedésben: átadták az évszázad vasúti projektjét
A Dráva-híd terhelési próbája fotó: ÖBB/EVmedia

Történelmi pillanat az osztrák közlekedésben: átadták az évszázad vasúti projektjét

ÖBB

2025.12.12. 11:28 - Kolinek Nóra

A nagyszabású átadóünnepségen a két tartományi főváros egyszerre köszöntötte a vasúti fejlesztést, amely új fejezetet nyit nemcsak a térség, hanem az egész ország közlekedésében.

hirdetés

Dél-Ausztria egy új korszak küszöbén áll. Sok évnyi tervezést, építkezést és odaadó munkát követően 2025. december 12-én végre megnyílt az évszázad vasúti projektje, a Koralmbahn.

Legutóbb nyáron írtunk a gigaberuházásról: a 130 kilométer hosszú Koralmbahn Stájerország és Karintia szövetségi tartományok fővárosait köti össze. A grazi és klagenfurti főpályaudvarok között a korábbi közel 3 órás vasúti utazási idő 41 percre csökken.

A vasútvonal a transzeurópai közlekedési törzshálózat része (Balti-Adriai folyosó), építése Európa egyik legfontosabb infrastrukturális beruházása volt. A vonal 50 kilométer hosszan alagútban halad, több mint 100 híddal és 23 modern vasútállomással és megállóval épült meg. Központi eleme, a Koralm-alagút, mely 33 kilométeres hosszával a világ hatodik leghosszabb vasúti alagútja.

A vasútvonal építése 1998-ban kezdődött. Az első szakaszok üzembe helyezése 2007-ben történt. A Koralm-alagút építése 2008-ban vette kezdetét. 2020-ban történt meg az alagút végleges áttörése. 2023-ban a vonal karintiai szakaszát üzembe helyezték.

 

Látványos programsorozattal zajlik az ünnepség

A megnyitó a szövetségi elnök és magas rangú kormányképviselők részvételével zajlik. Mindkét helyszínen élő közvetítéssel: a grazi és a klagenfurti eseményeket egymásnak mutatva.

A hivatalos részt követően változatos programok következnek, izgalmas betekintéssel a Koralmbahn világába, regionális látnivalókkal, szórakozással kicsiknek és nagyoknak egyaránt, továbbá koncertekkel, az osztrák zenei élet ismert előadóival várják az érdeklődőket.

A megnyitó alkalmából a két pályaudvar között délután óránként különvonatok indulnak a vasútvonalon, amelyek 41 perc alatt szállítják az utasokat egyik végállomásról a másikra.

 

- cikkünket frissítjük -

 

Kötött pályaÖBBKoralmbahnvasútfejlesztésAusztria

Hírlevél

hirdetés